Pregled bibliografske jedinice broj: 1191913
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti s intenzitetom stresa kod roditelja djece osnovnoškolske dobi
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti s intenzitetom stresa kod roditelja djece osnovnoškolske dobi // 1. HRVATSKI KONGRES O MENTALNOM ZDRAVLJU DJECE I MLADIH S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM Mentalno zdravlje djece i mladih - imperativ za budućnost
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. 74-74 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost doživljaja roditeljske kompetentnosti s
intenzitetom stresa kod roditelja djece
osnovnoškolske dobi
(Relation between parenting sense of competence and
stress intensity in parents of primary school
children)
Autori
Jandrić, Sanja ; Haničar, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. HRVATSKI KONGRES O MENTALNOM ZDRAVLJU DJECE I MLADIH S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM Mentalno zdravlje djece i mladih - imperativ za budućnost
/ - , 2016, 74-74
Skup
1. HRVATSKI KONGRES O MENTALNOM ZDRAVLJU DJECE I MLADIH S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM Mentalno zdravlje djece i mladih - imperativ za budućnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.10.2016. - 29.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditelji, doživljaj kompetentnosti, stres, djeca osnovnoške dobi
(parents, sense of competence, stress, primary school children)
Sažetak
Doživljaj roditeljstva odnosi se na subjektivnu roditeljsku procjenu vlastite uspješnosti u ispunjavanju društveno zadanih normi roditeljstva te zadovoljstvo koje pojedinci doživljavaju u roditeljskoj ulozi. Roditeljski stres je odbijajuća psihološka reakcija na zahtjeve roditeljstva te složen proces koji povezuje zahtjeve roditeljstva, ponašanje i psihološko stanje roditelja, kvalitetu odnosa roditelja i djeteta te dijete i djetetovu psihosocijalnu prilagođenost. Cilj istraživanja bio je utvrditi doživljaj roditeljske kompetentnosti i razine stresa kod tri skupine roditelja (roditelja djece bez intelektualnih teškoća, roditelja djece sa intelektualnim teškoćama koji su integrirani u redovne škole i roditelja djece sa intelektualnim teškoćama koji polaze posebnu odgojno-obrazovnu ustanovu). Sve tri skupine roditelja smatraju se efikasnima u ispunjavanju roditeljske uloge i zadovoljni su vlastitim roditeljskim funkcioniranjem. Obje skupine roditelja djece s intelektualnim teškoćama doživljaju nižu razinu zadovoljstva ispunjavanjem roditeljske uloge što su više izloženi dugotrajnom stresu niskog intenziteta. Roditelji djece bez intelektualnih teškoća se osjećaju manje efikasnima u ulozi roditelja što su više izloženi stresu.Skupina roditelja djece bez intelektualnih teškoća osjeća se zadovoljnije u ispunjavanju roditeljske uloge od skupine roditelja djece s intelektualnim teškoćama koji polaze posebnu odgojno-obrazovnu ustanovu. Skupina roditelja djece bez intelektualnih teškoća doživljava nižu razinu stresa od skupine roditelja djece s intelektualnim teškoćama koji su integrirani u redovni sustav školovanja. Obje skupine roditelja djece s intelektualnim teškoćama doživljavaju višu razinu stresa koju su definirale zabrinutost, napetost, ljutitost, emocionalna istrošenost te osjećaj nesretnosti i nesigurnosti u sebe. S druge strane, visoko procjenjuju svoju roditeljsku efikasnost, odnosno pokazuju više sličnosti nego razlika u odnosu na roditelje djece bez teškoća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti