Pregled bibliografske jedinice broj: 1191898
Rana intervencija ka podrška roditeljima djece s teškoćama u razvoju
Rana intervencija ka podrška roditeljima djece s teškoćama u razvoju // Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa / Bukvić, Zlatko (ur.).
Zadar, 2017. str. 70-70 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija ka podrška roditeljima djece s
teškoćama u razvoju
(Early intervention as a support to parents of
children with disabilities)
Autori
Rebić, Marija ; Jandrić, Sanja ; Haničar, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa
/ Bukvić, Zlatko - Zadar, 2017, 70-70
ISBN
978-953-58871-1-9
Skup
Suvremena edukacijska i rehabilitacijska praksa u kontekstu znanstveno utemeljenih pristupa
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2017. - 29.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rana intervencija, roditelji djece s teškoćama u razvoju, socijalna podrška, stres.
(early intervention, parents of children with disabilities, social support, stress.)
Sažetak
Rana intervencija kao (re)habilitacijske metode koje se primjenjuju vrlo rano u djetetovu životu imaju za cilj unaprijediti i ojačati razvojni ishod. Osim fokusa na djecu, rana intervencija podrazumijeva i podršku članovima obitelji. Cilj rada bio je istražiti doživljaj socijalne podrške i iskustvo percipiranog stresa kod roditelja djece s teškoćama u razvoju, čija djeca su uključena u tretmanski rehabilitacijski rad u Udrugu za ranu intervenciju u djetinjstvu Osječko-baranjske županije unazad 6 mjeseci do godinu dana. Riječ je o kvalitativnom istraživanju u kojem su sudjelovali roditelji djece s teškoćama u razvoju (N=15). Rezultati istraživanja upućuju na to da roditelji djece s teškoćama u razvoju imaju povoljan doživljaj socijalne podrške od strane osoba iz uže okoline (uključujući i terapeute koji izravno rade s njihovom djecom). Najveći benefit podrške putem socijalne mreže vide kroz pružanje konkretne pomoći od strane bliskih osoba, razgovor te ohrabrenje. Nadalje, rezultati upućuju na to da doživljavaju prosječnu razinu stresa, s podjednakim iskustvom pozitivnih i negativnih ishoda nošenja s istim. Dobiveni rezultaati ukazuju na potrebu pružanja podrške roditeljima. Sukladno tome u Udruzi su organizirane grupe podrške za roditelje s ciljem osnaživanja/jačanja roditeljevih rerusrsa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti