Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1191550

Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća


Nikolić, Lidija
Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća // Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“ / Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 322-341 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1191550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća
(The past two decades of traditional music in Music Culture classes in the first three grades of Primary School)

Autori
Nikolić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“ / Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 322-341

ISBN
978-953-8181-46-7

Skup
Međunarodni interdisciplinarni umjetničko-znanstveni skup: Pajo Kolarić i njegovo doba = International Interdisciplinary Artistic and Scientific Conference: Pajo Kolarić and his time

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2021. - 27.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
brojalice ; promjene u nastavi Glazbene kulture ; slušanje glazbe ; tradicijska pjesma
(nursery rhymes, changes in teaching Music Culture ; listening to music ; traditional song)

Sažetak
Tradicijska glazba ima svoje mjesto u školi u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća. Upoznajući tradicijsku glazbu kao dio nacionalne i regionalne tradicijske kulture, učenici izgrađuju svoj nacionalni kulturni identitet, a upoznajući glazbenu baštinu drugih naroda, izgrađuju svoje interkulturalne stavove. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi u kojoj je mjeri zastupljena tradicijska glazba u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda suvremene osnovne škole u Hrvatskoj i je li u proteklim dvama desetljećima bilo značajnijih promjena. Istraživanje je provedeno analizom sadržaja nastavnih programa i udžbenika za Glazbenu kulturu koji su u uporabi u proteklim dvama desetljećima. Analizirana je zastupljenost tradicijskih pjesama, brojalica te tradicijskih skladbi namijenjenih slušanju. Rezultati su pokazali kako su pjevanje tradicijskih pjesama i izvođenje tradicijskih brojalica najučestaliji tradicijski sadržaji u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole, dok je kod slušanja skladbi zastupljenost tradicijskih skladbi najčešće svedena na slušanje božićnih pjesama i tradicijskih plesova. Tijekom proteklih dvaju desetljeća zastupljenost hrvatskih tradicijskih pjesama i tradicijskih skladbi namijenjenih slušanju nepromijenjena je. U posljednjoj trećini promatranog razdoblja u udžbenicima može se uočiti smanjenje učestalosti tradicijskih brojalica i povećanje zastupljenosti tradicijskih pjesama drugih naroda. Povećanje udjela tradicijskih pjesama drugih naroda može biti odraz postavljenih interkulturalnih odgojno- obrazovnih ciljeva u proteklom desetljeću. U radu se ističe potreba provođenja empirijskih istraživanja u kojima bi se sustavnim promatranjem kvalitete nastavnog procesa utvrdilo stvarno mjesto tradicijske glazbe u nastavnoj praksi utvrđivanjem kvalitete primjera tradicijske glazbe te primjerenosti metodičkog pristupa, a onda i doživljaja te percepcije učenika koji će izgraditi njihov odnos prema tradicijskoj glazbi uopće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Nikolić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikolić, Lidija
Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća // Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“ / Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 322-341 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Nikolić, L. (2022) Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole u posljednja dva desetljeća. U: Šulentić Begić, J., Gigić Karl, B. & Šebo, D. (ur.)Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“.
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2022}, pages = {322-341}, keywords = {brojalice, promjene u nastavi Glazbene kulture, slu\v{s}anje glazbe, tradicijska pjesma}, isbn = {978-953-8181-46-7}, title = {Zastupljenost tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne \v{s}kole u posljednja dva desetlje\'{c}a}, keyword = {brojalice, promjene u nastavi Glazbene kulture, slu\v{s}anje glazbe, tradicijska pjesma}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2022}, pages = {322-341}, keywords = {nursery rhymes, changes in teaching Music Culture, listening to music, traditional song}, isbn = {978-953-8181-46-7}, title = {The past two decades of traditional music in Music Culture classes in the first three grades of Primary School}, keyword = {nursery rhymes, changes in teaching Music Culture, listening to music, traditional song}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font