Pregled bibliografske jedinice broj: 1191352
Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije
Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom studenata tijekom pandemije // 28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći? / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 31-31 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademsko funkcioniranje i zadovoljstvo životom
studenata tijekom pandemije
(Academic functioning and life satisfaction of
university students during a pandemic)
Autori
Martinac Dorčić, Tamara ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Birovljević, Gorana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
28. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?
/ Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 31-31
ISBN
978-953-49429-1-8
Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći?"
Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pandemija, izvori stresa, emocionalno funkcioniranje, akademsko funkcioniranje, zadovoljstvo životom
(pandemic, sources of stress, emotional functioning, academic functioning, life satisfaction)
Sažetak
Mnoga dosadašnja istraživanja potvrđuju kako se izloženost stresorima negativno odražava na akademsko i emocionalno funkcioniranje studenata. Razdoblje studija i inače je, neovisno o pandemiji, osjetljiv i dinamičan period prijelaza u odraslost koju nerijetko prate problemi psihološke prilagodbe. Cilj istraživanja bio je ispitati efekte pojedinih izvora stresa tijekom pandemije, depresivnih i anksioznih simptoma na akademsko funkcioniranje te zadovoljstvo životom studenata. Prediktori navedenih ishoda provjeravani su na nezavisnim uzorcima studenata iz 3 vala istraživanja/pandemije (oko 1000 studenata u svakom valu) te manjem longitudinalnom uzorku studenata koji je praćen iz druge u treću fazu ispitivanja (N=105). Primijenjen je Upitnik izvora stresa i Upitnik akademskog funkcioniranja koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja te Ljestvica depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Rezultati pokazuju da nakon kontrole spola i preseljenja, posljedice izolacije kao izvor stresa imaju najjači efekt na samoprocijenjeno akademsko funkcioniranje dok su dodatni doprinosi depresivnih i anksioznih simptoma relativno mali, ali značajni. Slični su rezultati dobiveni i za zadovoljstvo životom pri čemu se ponovno izdvaja uloga posljedica izolacije kao izvora stresa te uloga depresivnih i anksioznih simptoma. Rezultati upućuju na izraženije efekte depresivnosti u usporedbi s efektima anksioznosti. Studenti koji doživljavaju veće razine stresa, posebno onog vezanog uz posljedice izolacije te imaju izraženije simptome depresivnosti i anksioznosti, izvještavaju o lošijem akademskom funkcioniranju i manjem zadovoljstvu životom. Rezultati dobiveni na manjem longitudinalnom uzorku potvrđuju ulogu posljedica izolacije kao izvora stresa u akademskom funkcioniranju i zadovoljstvu životom studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-147 - Odrednice emocionalne prilagodbe tijekom normativnih životnih prijelaza (Živčić-Bećirević, Ivanka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Smojver-Ažić
(autor)
Gorana Birovljević
(autor)
Tamara Martinac-Dorčić
(autor)
Ivanka Živčić-Bećirević
(autor)