Pregled bibliografske jedinice broj: 1191158
Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe – Internet
Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe – Internet // Interakcije/cro, 4 (2008), 2, 10 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostori okupljanja i interakcije, Svjetske izložbe
– Internet
(Spaces for Gathering and Interaction, Universal
Expositions - the Internet)
Autori
Careva, Kristina ; Jaklenec, Tajana
Izvornik
Interakcije/cro (1848-5642) 4
(2008);
2, 10
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prostori okupljanja ; prostor interakcije ; Svjetska izložba ; Internet
(assembling space ; space for interaction ; World's fair ; Internet)
Sažetak
Prostori okupljanja i interakcije razvijaju se paralelno s civilizacijom i kulturom ; od spontanih okupljanja ritualnog karaktera preko sajmova namijenjenih trgovini do Interneta. Na tradiciji sajma zasnovane su Svjetske izložbe ; manifestacije osmišljene kako bi se prikazale i razmijenile ljudske ideje i pronalasci. Prvotno oslanjane isključivo na fizički doživljaj prostora i izložaka, pojavom multimedijalnog oblika prezentacije, Svjetske izložbe manjkavost senzorne percepcije kompenziraju posredstvom virtualnih tehnologija. Suvremenici su o Svjetskim izložbama pisali na sličan način kao što recentni tekstovi opisuju prostor Interneta. Oba prostora posljednje su stepenice u razvoju prostora okupljanja i interakcije. Komparativnom analizom tih prostora prepoznate su zajedničke doživljajne karakteristike. One se odnose na percepciju prostora (nestvarnost, nesagledivost), aktivnosti (susretanje, učenje, eksperimentiranje, simultanost događanja), neželjene posljedice (anksioznost, zbunjenost) te komercijalizaciju. Okupljanje ljudi cijeloga svijeta i razmjena informacija na jednom mjestu najvažnije su značajke i Svjetske izložbe i Interneta čime se potvrđuje pretpostavka da su Svjetske izložbe preteča Interneta. Dok Svjetska izložba pruža cjelovito iskustvo, na Internetu izostaje perceptivno iskustvo. Simbolička, umjetna inteligencija ne može objasniti odakle dolazi značenje. Za dobivanje značenja čovjeku je potrebna interakcija sa svijetom i drugim ljudima. Uz pretpostavku da digitalna prisutnost ne može zamijeniti fizičku, osnovnu ideju Svjetske izložbe potrebno je redefinirati dok je njenu pojavnost, u smislu manifestacije i okupljanja koje gradu ostavlja trajnu dobit, vrijedno je zadržati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb