Pregled bibliografske jedinice broj: 1191098
Utjecaj izvora svjetla na procjenu fotografije i fotografiranog motiva
Utjecaj izvora svjetla na procjenu fotografije i fotografiranog motiva // PRINTING&DESIGN2017 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2017. 33, 1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1191098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj izvora svjetla na procjenu fotografije i fotografiranog motiva
(The impact of light source settings on the perception of photography and photographic motifs)
Autori
Hackenberger, Anna Maria K. ; Ježić, Trpimir J. ; Mikota, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
PRINTING&DESIGN2017
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2017
Skup
PRINTING&DESIGN2017
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.04.2017. - 02.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
fotografija ; izvor svijetla ; kontrast ; percepcija ; emotivni doživljaj
(photography ; light source ; contrast ; perception ; emotional response)
Sažetak
Pronalazak jasnih korelacija između određenih vanjskih faktora, dobivene fotografije i niza različitih doživljaja promatrača tehničko je pitanje grafičke reprodukcije od primarne važnosti za fotografiju u službi vizualne komunikacije. Izvor svijetla jedan je od neizbježnih čimbenika koji uvelike određuje fotografski rezultat reprodukcije motiva. U radu se propituje kako se svojstva svjetlosnog kontrasta uzrokovanog postavkama izvora svjetla odražavaju na doživljaj samoga motiva. Na taj se način pokušava pratiti uzročno-posljedični lanac u vizualnoj komunikaciji putem fotografije od osvjetljenja motiva do konačnog doživljaja potaknutog gledanjem reprodukcije svjetlosnog zapisa odražene svjetlosti. Povod istraživanja zasniva se na mnogo puta posvjedočenoj zamjedbi kako se portretnom fotografijom na razne načine i u različitim stupnjevima uspješnosti može prenijeti osobnost samog fotografiranog modela, barem u smislu nekakve njegove predodžbe. Takav doživljaj u sebi sadrži cio niz reakcija od uočavanja obrisa i boja do uspostave emotivnih interpersonalnih stavova između promatrača i njegova doživljaja motiva. Metodologija istraživanja osmišljena je kako bi što dosljednije pokušala pratiti fizičke (objektivne) uzroke do doživljajnih (subjektivnih) ishoda ograničavajući se na praćenje utjecaja triju različitih postavki izvora svjetla na doživljaj crno-bijelih portretnih fotografija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn, Interdisciplinarno umjetničko polje