Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1190845

Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva


Pahljina, Cvijeta
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva, 2019., doktorska disertacija, Učiteljski fakultett, Zagreb


CROSBI ID: 1190845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva
(INFLUENCE OF LOGO-PEDAGOGIC EDUCATION ON TEACHERS' OCCUPATIONAL IDENTITY, WORK AND LIFE MEANINGFULNESS AND SATISFACTION)

Autori
Pahljina, Cvijeta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultett

Mjesto
Zagreb

Datum
11.10

Godina
2019

Stranica
139

Mentor
Miljković, Dubravka

Ključne riječi
logopedagogija, logopedagoška škola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet učitelja, smisao posla, smisao života, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo životom
(logopedagogy, positive psychology, occupational identification, work / life meaningfulness, work orientation, life / job satisfaction)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na profesionalnu identifikaciju učitelja, doživljaj smisla učiteljskog posla, zadovoljstva poslom i njihovu orijentaciju na posao kao poziv, te hoće li to dovesti i do više razine životnog zadovoljstva i životnog smisla. Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri eksperimentalne i tri kontrolne. Između dva mjerenja učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od po 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da se učitelji kontrolne i eksperimentalne grupe u drugom mjerenju značajno razlikuju u smislenom životu, profesionalnoj identifikaciji, smislenosti posla, postojanju smisla, izvorima smisla i zadovoljstva poslom: učitelji eksperimentalne skupine su u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, doživljavali svoj posao smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine. Jačina utjecaja navedenih razlika može se interpretirati u terminima srednjeg utjecaja za sve navedene varijable osim za smislen život čija je jačina razlike na granici srednjeg i velikog utjecaja. Znanstveni doprinos ovog istraživanja ogleda se u otkrivanju mogućnosti utjecaja programa logopedagogije na povećanje smisla učiteljskog poziva i profesionalnog identiteta učitelja, a time i na životno zadovoljstvo i životni smisao učitelja. Također, istraživanjem se po prvi put povezuju teorijski koncepti logoterapije/logopedagogije s pozitivnom psihologijom. Konačno istraživanje potiče ideju o osnivanju logopedagoških vrtića i osnovnih škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dubravka Miljković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina, Cvijeta
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva, 2019., doktorska disertacija, Učiteljski fakultett, Zagreb
Pahljina, C. (2019) 'Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva', doktorska disertacija, Učiteljski fakultett, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pahljina, Cvijeta}, year = {2019}, pages = {139}, keywords = {logopedagogija, logopedago\v{s}ka \v{s}kola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet u\v{c}itelja, smisao posla, smisao \v{z}ivota, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, title = {Utjecaj logopedago\v{s}ke edukacije u\v{c}itelja na do\v{z}ivljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao \v{z}ivota i poziva}, keyword = {logopedagogija, logopedago\v{s}ka \v{s}kola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet u\v{c}itelja, smisao posla, smisao \v{z}ivota, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pahljina, Cvijeta}, year = {2019}, pages = {139}, keywords = {logopedagogy, positive psychology, occupational identification, work / life meaningfulness, work orientation, life / job satisfaction}, title = {INFLUENCE OF LOGO-PEDAGOGIC EDUCATION ON TEACHERS' OCCUPATIONAL IDENTITY, WORK AND LIFE MEANINGFULNESS AND SATISFACTION}, keyword = {logopedagogy, positive psychology, occupational identification, work / life meaningfulness, work orientation, life / job satisfaction}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font