Pregled bibliografske jedinice broj: 1190845
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na doživljaj profesionalnoga identiteta, profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao života i poziva, 2019., doktorska disertacija, Učiteljski fakultett, Zagreb
CROSBI ID: 1190845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na
doživljaj profesionalnoga identiteta,
profesionalno i osobno zadovoljstvo te na smisao
života i poziva
(INFLUENCE OF LOGO-PEDAGOGIC EDUCATION ON TEACHERS'
OCCUPATIONAL IDENTITY, WORK AND LIFE
MEANINGFULNESS AND SATISFACTION)
Autori
Pahljina, Cvijeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultett
Mjesto
Zagreb
Datum
11.10
Godina
2019
Stranica
139
Mentor
Miljković, Dubravka
Ključne riječi
logopedagogija, logopedagoška škola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet učitelja, smisao posla, smisao života, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo životom
(logopedagogy, positive psychology, occupational identification, work / life meaningfulness, work orientation, life / job satisfaction)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na profesionalnu identifikaciju učitelja, doživljaj smisla učiteljskog posla, zadovoljstva poslom i njihovu orijentaciju na posao kao poziv, te hoće li to dovesti i do više razine životnog zadovoljstva i životnog smisla. Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri eksperimentalne i tri kontrolne. Između dva mjerenja učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od po 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da se učitelji kontrolne i eksperimentalne grupe u drugom mjerenju značajno razlikuju u smislenom životu, profesionalnoj identifikaciji, smislenosti posla, postojanju smisla, izvorima smisla i zadovoljstva poslom: učitelji eksperimentalne skupine su u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, doživljavali svoj posao smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine. Jačina utjecaja navedenih razlika može se interpretirati u terminima srednjeg utjecaja za sve navedene varijable osim za smislen život čija je jačina razlike na granici srednjeg i velikog utjecaja. Znanstveni doprinos ovog istraživanja ogleda se u otkrivanju mogućnosti utjecaja programa logopedagogije na povećanje smisla učiteljskog poziva i profesionalnog identiteta učitelja, a time i na životno zadovoljstvo i životni smisao učitelja. Također, istraživanjem se po prvi put povezuju teorijski koncepti logoterapije/logopedagogije s pozitivnom psihologijom. Konačno istraživanje potiče ideju o osnivanju logopedagoških vrtića i osnovnih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)