Pregled bibliografske jedinice broj: 1190545
Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s teškoćama u razvoju
Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s teškoćama u razvoju, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet - Odsjek za odgojiteljski studij, Zagreb
CROSBI ID: 1190545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički kodeks odgojitelja u odnosu prema djeci s
teškoćama u razvoju
(The code of ethics for educators in relation to
children with developmental disabilities)
Autori
Uršić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet - Odsjek za odgojiteljski studij
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
48
Mentor
Knezović, Katica
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; etički kodeks ; inkluzija ; odgojitelj
(children with developmental disabilities ; educator ; inclusion ; the code of ethics)
Sažetak
U ovom radu naglasak se stavlja na važnost poznavanja, primjenjivanja i poštivanja profesionalne etike odgojitelja tijekom odgojno- obrazovnog rada. Odgojno-obrazovni rad u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja zakonski podrazumijeva i uvažava inkluziju djece s teškoćama u razvoju, te shodno tome potrebno se voditi etičkim kodeksom kao glavnom smjernicom u radu tijekom inkluzivnog pristupa. Cilj je osvijestiti stručnjake koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom radu u ustanovama ranog i predškolskog odgoja o važnosti etičkog pristupa u radu s djecom. Odgojitelji su ključne osobe koje sudjeluju u inkluzivnom odgoju djece u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Svakodnevno se susreću s mnogobrojnim izazovima, dvojbama, dilemama te pri tome ne znaju u kojem pravcu bi trebali usmjeriti svoje djelovanje. Često nesvjesno krše osnovna etička načela, miješajući vrijednosti profesije i osobni sustav vrijednosti. Odgojitelji nisu dovoljno educirani o svojim obvezama koje imaju i koje su propisane pripadajućim dokumentima. Manjak educiranosti ogleda se i u donošenju odluka etičkoga značenja. Odgojiteljima je potrebno pojačano ulaganje u izgradnju i osvješćivanje vrijednosnoga i kompetencijskoga sustava. S etičkog aspekta promatrana je inkluzivna ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te je istaknut pristup inkluziji od strane roditelja, odgojitelja i djece. Suvremena praksa indicira na buđenje etičke svijesti kod svih sudionika tijekom odgojno-obrazovnog procesa, uključujući i djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)