Pregled bibliografske jedinice broj: 1190537
Bioetički aspekti odnosa zajednice prema autističnim osobama
Bioetički aspekti odnosa zajednice prema autističnim osobama, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet - Odsjek za odgojiteljski studij, Zagreb
CROSBI ID: 1190537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bioetički aspekti odnosa zajednice prema autističnim
osobama
(Bioethical aspects of community relations towards
autistic children)
Autori
Vuković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet - Odsjek za odgojiteljski studij
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
34
Mentor
Knezović, Katica
Ključne riječi
autizam ; bioetika ; dijete ; društvo ; prava
(autism ; bioethics ; child ; community ; rights)
Sažetak
Cilj ovog završnog rada je proučavanje odnosa zajednice prema autističnoj djeci. Početak rada je posvećen pojmu bioetika, uključuje autizam kao glavnu temu i upoznaje nas s općenitim pojmom autizma. Nadalje proučava njegov nastanak, kako ga prepoznati, odnos roditelja prema autističnoj djeci, profesionalnih djelatnika i učitelja te rane intervencije autistične djece. Rad se bavi i pravima autistične djece u sustavu zdravstva, socijalne skrbi, pravima u obrazovno- odgojnom sustavu i u kasnijem osamostaljivanju, stanovanju i zapošljavanju. S obzirom na to da su autistična djeca drukčija i pate od izrazito teškog razvojnog poremećaja, zadaća rada je bila utvrditi je li stajalište društva da su autistična djeca u cijelosti prihvaćena u društvu i trebaju li autistična djeca biti odvojena od djece koja nemaju autizam u odgojno-obrazovnim ustanovama ili su, dapače, prihvaćena u njihovoj okolini. Provedena je anketa pokazala da je društvo upoznato s pojmom autizma, kao i stajalište da autistična djeca trebaju biti zajedno s drugom djecom u vrtićkim skupinama, ali i mišljenje da autistična djeca nisu prihvaćena u društvu i da se oko toga treba potruditi da bi njihova uključenost u društvo bila sustavnija i vidljivija, od njihove najranije dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)