Pregled bibliografske jedinice broj: 1190526
Izbori za Europski parlament 2019. godine – medijska popraćenost i rezultati na području Šibensko – kninske županije
Izbori za Europski parlament 2019. godine – medijska popraćenost i rezultati na području Šibensko – kninske županije, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1190526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbori za Europski parlament 2019. godine –
medijska popraćenost i rezultati na području
Šibensko – kninske županije
(European Parliament 2019 elections - media coverage
and results in the area of Šibensko – kninska county)
Autori
Zečević, Jure
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
17.11
Godina
2020
Stranica
70
Mentor
Benković, Vanesa
Ključne riječi
Europski parlament, izbori, internet, biračke preferencije, analiza sadržaja
(European Parliament, elections, Internet, content analysis, voting preferences)
Sažetak
Europski parlament važna je institucija u sklopu Europske unije putem kojeg se donose odluke upravo na razini EU. Zastupnike u parlamentu izravno biraju glasači u svim državama članicama, stoga zastupnici izravno zastupaju interese glasača pri izradi zakona EU i ujedno osiguravaju da sve ostale institucije funkcioniraju na demokratski način. U svibnju 2019. godine u Republici Hrvatskoj održani su treći izbori za Europski parlament. Ovaj diplomski rad bavi se proučavanjem povezanosti medijskih objava s raspoloženjem birača, tj. biračkih sklonosti ili preferencija prikazanih kroz rezultate izbora za zastupnike u Europski parlament na području Šibensko – kninske županije. Odabrani su vodeći lokalni Internet portali Šibenik IN, Huknet i Tris portal te objave regionalnih dnevnih novina Slobodna Dalmacija. Koristeći metodu analize sadržaja, dobiveni su rezultati kojima smo pokušali odgovoriti na naša početna postavljena pitanja i ciljeve. Rezultati istraživanja koje smo proveli za ovaj rad idu u prilog pretpostavci da količina medijskih objava o promatranim kandidacijskim listama te njihovim predstavnicima nije povezana s rezultatima koje su te liste postigle na izborima za EU parlament. Druge dvije pretpostavke Orijentacija vrijednosnog suda (kritika ili pohvala) medijskih objava nije povezana s izbornim rezultatima i Internetski portali imaju podjednaku povezanost s rezultatima kao tiskano izdanje dnevnih novina su potvrđene. Kako je i uobičajeno kod kvalitativnog pristupa, analiza sadržaja omogućuje individualnu i subjektivnu percepciju istraživača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija