Pregled bibliografske jedinice broj: 1190234
Dinamičan identitet i kulturalni resursi u transkulturalnom kontekstu
Dinamičan identitet i kulturalni resursi u transkulturalnom kontekstu // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi / Religious Education in Intercultural Europe / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 47-62
CROSBI ID: 1190234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamičan identitet i kulturalni resursi u transkulturalnom kontekstu
(Dynamic Identity and Cultural Resources in a Transcultural Context)
Autori
Malović, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi / Religious Education in Intercultural Europe
Urednik/ci
Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
47-62
ISBN
978-953-6420-40-7
Ključne riječi
identitet, kultura, transkulturalnost, Zygmunt Bauman, François Jullien
(identity, culture, transculturality, Zygmunt Bauman, François Jullien)
Sažetak
Namjera je članka rasvijetliti mjesto religijskog obrazovanja u multikulturalnom društvu. Posebno se ističu pretpostavke koje treba uzeti u obzir u kontekstu onoga što se naziva postmodernim društvom, a to su pitanja identiteta i kulture. Na po- četku rada najprije se iznose glavni praktični i teorijski izvori govora o kulturalnom pluralizmu. u prvom poglavlju raspravlja se o osobnom identitetu, a kao dijagnoza postmodernog identiteta predstavlja se Baumanovo tumačenje individualnog iden- titeta i društva kao fluidnih stvarnosti. Fluidnost identiteta pak ne znači njegovo nepostojanje te se navodi razlog zbog kojeg se daje prednost uporabi termina „dina- mičan“ identitet, a ne „fluidan“ identitet. Tema drugog poglavlja je kultura. Najprije se donosi kratak prikaz tradicionalnog razumijevanja kulture i značenja pojmova multikulturalnost, interkulturalnost i transkulturalnost. Potom se kao dijagnoza suvre- mene kulture prikazuje Jullienovo nijekanje kulturalnog identiteta i koncept kultu- ralnog resursa. Na završetku rada na podlozi predstavljenih koncepata identiteta i kulture naznačuje se moguća uloga i zadaća religijskog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
Rad je u cijelosti objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-3661 - Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu (RELIGOBRAZ) (Razum, Ružica, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Nenad Malović
(autor)