Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1190176

Arnheimova estetska teorija i stilske figure


Saftich, Dario
Arnheimova estetska teorija i stilske figure // Metodički obzori/Methodological horizons, 10 (2010), 65-76 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1190176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Arnheimova estetska teorija i stilske figure
(Arnheim's theory of aesthetics and figures of speech)

Autori
Saftich, Dario

Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 10 (2010); 65-76

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
film ; umjetnost ; realnost ; percepcija ; reprodukcije ; stilske figure ; književne figure ; estetika
(film ; art ; reality ; perception ; reproduction ; film figures ; literary figures ; aesthetics)

Sažetak
Kad je 1932. godine izašla knjiga njemačkoga znanstvenika Rudolpha Arnheima “Film kao umjetnost” predstavljala je značajan doprinos teorijskoj debati o filmu kao umjetnosti. Arnheim je bio jedan od onih koji su otvorili raspravu: suprotstavio se podrazumijevanom otpisivanju filma iz kruga umjetnosti. Prema Arnheimovu mišljenju između percepcije realnosti i percepcije njezine reprodukcije na filmskom platnu postoje velike različitosti i upravo u tim različitostima treba tražiti umjetničke mogućnosti koje se otvaraju filmu. Rudolph Arnheim, u ovom kontekstu, ne govori o filmskim figurama, međutim raščlanjujući njegove teorijske pretpostavke i filmske primjere koje navodi kao prilog tezi o filmu kao umjetnosti, otkriva se posredna iznenađujuća veza između njegove vizije mogućih umjetničkih dostignuća filma i stilskih figura u filmu. Književne figure, objašnjava nam posredno Arnheim, ne mogu se mehanički pretočiti u filmske. Međutim redatelj može postati umjetnik koji će nam predočiti svijet ne takav kakav objektivno izgleda, nego i subjektivno: on je u stanju stvarati nove realnosti, evocirati čarobne svjetove, stvarati simbolične mostove između činjenica i stvari među kojima u realnom životu ne postoji neposredna veza. Rudolf Arnheim prenio je pojam Gestalt, kako ga je razvila gestalt-psihologija, i na estetiku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dario Saftich Saftich (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Saftich, Dario
Arnheimova estetska teorija i stilske figure // Metodički obzori/Methodological horizons, 10 (2010), 65-76 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Saftich, D. (2010) Arnheimova estetska teorija i stilske figure. Metodički obzori/Methodological horizons, 10, 65-76.
@article{article, author = {Saftich, Dario}, year = {2010}, pages = {65-76}, keywords = {film, umjetnost, realnost, percepcija, reprodukcije, stilske figure, knji\v{z}evne figure, estetika}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, volume = {10}, issn = {1846-1484}, title = {Arnheimova estetska teorija i stilske figure}, keyword = {film, umjetnost, realnost, percepcija, reprodukcije, stilske figure, knji\v{z}evne figure, estetika} }
@article{article, author = {Saftich, Dario}, year = {2010}, pages = {65-76}, keywords = {film, art, reality, perception, reproduction, film figures, literary figures, aesthetics}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, volume = {10}, issn = {1846-1484}, title = {Arnheim's theory of aesthetics and figures of speech}, keyword = {film, art, reality, perception, reproduction, film figures, literary figures, aesthetics} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font