Pregled bibliografske jedinice broj: 1190172
Govorničko umijeće i odnos s pjesničkim umjećem u antičkoj Grčkoj na primjeru Aristotelovih djela
Govorničko umijeće i odnos s pjesničkim umjećem u antičkoj Grčkoj na primjeru Aristotelovih djela // Metodički obzori/Methodological horizons, 4 (2009), 143-157 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1190172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govorničko umijeće i odnos s pjesničkim umjećem u
antičkoj Grčkoj na primjeru Aristotelovih djela
(The oratory ability and the relationship with the
acting in the ancient Greece through the works of
Aristotle)
Autori
Saftich, Dario
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 4
(2009);
143-157
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
govorničko umijeće ; retorika ; Aristotel ; Ciceron ; škola ; demokracija ; učenik ; filozof ; gluma ; oponašanje
(oratory ability ; rethoric ; Aristotle ; Cicero ; school ; democracy ; student ; philosopher ; acting ; imitation)
Sažetak
U antičkoj Grčkoj govorničko umijeće bilo je jako cijenjeno. U uvjetima svojevrsne demokracije govorništvo je bilo važan čimbenik u političkom životu, a i u sudstvu odigravalo je važnu ulogu. Toga su bili svjesni filozofi, naročito sofisti. Tijekom stoljeća umijeće govora nije toliko bilo na cijeni koliko u antičkoj Grčkoj. Danas, u uvjetima demokracije, koji imaju dodirnih točaka s antičkim, umijeće govora, to jest retorika, može se ponovo vratiti u središte pozornosti. Nažalost, u školama više pažnje pridaje se pisanju, dok bi učenje o govoru, o umijeću govora, (često se koristi izraz emocionalna inteligencija), moglo imati i pozitivne psihološke efekte kad su u pitanju učenici povučeni u sebi, no ostaje u drugom planu, ako i nije potpuno zanemareno. Zbog toga se vrijedi vratiti klasičnim grčkim korijenima, naročito Aristotelu, čija su dva besmrtna djela baš inspirirana s jedne strane pjesničkim umijećem, glumom, teatrom, a s druge strane umijećem govora, retorikom. Glumački pedagozi danas mogu ispunjavati prazninu koju redovni školski program ostavlja u govorničkom umijeću i u govornom izražavanju uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost