Pregled bibliografske jedinice broj: 1190051
Tradicijsko glazbovanje u kontekstu interkulturalnog odgoja djece predškolske dobi
Tradicijsko glazbovanje u kontekstu interkulturalnog odgoja djece predškolske dobi // Mùzika:zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija / Gortan-Carlin, I.P. ; Riman, K. ; Bačlija Sušić, B. (ur.).
Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 13-28 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1190051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijsko glazbovanje u kontekstu interkulturalnog
odgoja djece predškolske dobi
(Traditional music making in the context of
intercultural education of preschool children)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mùzika:zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija
/ Gortan-Carlin, I.P. ; Riman, K. ; Bačlija Sušić, B. - Pula : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022, 13-28
ISBN
978-953-8278-93-8
Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni skup „Iz istarske glazbene riznice“
Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 19.11.2021. - 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji folklor, glazbene aktivnosti, interkulturalni odgoj, odgojitelj, vrtić
(children's folklore, music activities, intercultural education, educator, kindergarten)
Sažetak
Glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću povezuju dječje stvaralaštvo, sviranje, pjevanje i pokret uz glazbu. Djeca u vrtiću pjevaju po sluhu, oponašajući odgajatelja, a pjesme, bilo da su to umjetničke (komponirane) pjesme za djecu ili narodne (dječje, folklorne, tradicijske), prilagođene su tekstom, opsegom i stilom. U predškolskoj dobi u djetetovu glazbenom odgoju veliku ulogu ima okolina i kulturna tradicija, a posebno tradicijska glazba i običaji. Za interkulturalni odgoj djece predškolske dobi nikada nije prerano. Dječji folklor kao oblik glazbenih aktivnosti zadovoljava dječju potrebu za plesom (koja se uvijek pojavi kad čuju glazbu), pjevanjem, slušanjem glazbe i igrama s pravilima. Djeca najčešće plešu dok slušaju glazbu, stoga je dječji folklor, kao glazbeno-plesni segment igre s pjevanjem, važan oblik provođenja interkulturalnog odgoja u dječjem vrtiću. Cilj ovog rada bio je istražiti stavove odgojitelja o primjeni glazbenih aktivnosti, a posebice dječjeg folklora, u poticanju razvoja interkulturalne kompetencije kao važne dimenzije interkulturalnog odgoja od rane dobi. Rezultati koje smo dobili ukazuju na pozitivan stav odgojitelja prema interkulturalnom odgoju i primjeni dječjeg folklora. Odgojitelji ističu vrijednosti dječjeg folklora, gdje u interakciji s vršnjacima djeca kroz igru i folklorne plesove izvode pokrete i korake te se kroz pjevanje upoznaju s pjesmom, igrom, tradicijom, nošnjama, govorom i plesovima svoga zavičaja, kao i zavičaja svojih vršnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Radovi objavljeni u časopisu referiraju se u bazi: RILM
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate
Profili:
Dijana Drandić
(autor)