Pregled bibliografske jedinice broj: 1189967
Društveni mediji u kriznim situacijama - naučene lekcije
Društveni mediji u kriznim situacijama - naučene lekcije // 14. Znanstveno-stručna konferencija „Dani kriznog upravljanja 2021“ - Zbornik radova / Toth, Ivan (ur.).
Velika Gorica, 2022. str. 227-236 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1189967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni mediji u kriznim situacijama - naučene lekcije
(Social media in crisis situations – lessons learned)
Autori
Filipović, Antun Matija ; Bralić, Vladimir ; Valić, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
14. Znanstveno-stručna konferencija „Dani kriznog upravljanja 2021“ - Zbornik radova
/ Toth, Ivan - Velika Gorica, 2022, 227-236
Skup
14. znanstveno-stručna konferencija "Dani kriznog upravljanja 2021"
Mjesto i datum
Velika Gorica, Hrvatska, 22.09.2021. - 23.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društveni mediji, krizne situacije, studija slučaja, utjecaj, posljedice
(social media, crisis situation, case study, influence, consequences)
Sažetak
Društveni mediji su svojom brojnošću, dostupnosti krajnjim korisnicima, kompatibilnosti s praktično svim uređajima i platformama su od fenomena internetskog prostora brzo postali jedan od ključnih dionika informacijsko-komunikacijskog prostora, na tolikom broju područja i do te razine utjecaja, da su upravo zbog postojanja samih društvenih medija neka nova područja i nastala. Krizne situacije odlikuju neka svojstva koja su u potpunosti komplementarna s društvenim medijima. Neka od njih su na primjer: brzina, promjenjivost, sveobuhvatnost, nepredvidivost u nastanku, ponašanju, utjecaju i posljedicama, utjecaj na najširi spektar ljudi, prostorna neosjetljivost i slično. Sukladno tim zajedničkim svojstvima, društveni mediji počeli su imati iznimno velik utjecaj i na krizne situacije u svakom smislu, od pojave mogućnosti praćenja događaja u stvarnom vremenu, otkrića nastanka događaja u donedavno nezamislivo kratkom vremenskom roku (ili ponekad i uopće), sve do nastanka novih načina komunikacije, informiranja, obavješćivanja, organiziranja, vođenja, zapovijedanja, upravljanja i brojnih drugih funkcija koje se pojavljuju u procesima odnosa društvenih medija i kriznih situacija. U cijelom tom složenom odnosu postoje brojne prednosti, ali i brojni nedostaci, baš kao i iskorištene mogućnosti s jedne i brojne prilike koje čekaju da ih se korisno upotrijebi s druge strane. Veliki sustavi su po prirodi inertniji i sporiji u reakciji na razne događaje i promjene. Društvene mreže mogu pomoći u premošćivanju brojnih prepreka u kriznima situacijama, ako se upotrijebe na ispravan, smisleno planiran, organiziran i proveden način. U ovom radu prikazane su neke krizne situacije u kojima su društvene mreže imale ulogu te su studijom pojedinih slučajeva prikazane lekcije koje se iz njih mogu naučiti, kako bi se u budućnosti moglo bolje baviti kriznim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Velika Gorica