Pregled bibliografske jedinice broj: 1189959
Računalno generiranje i primjena fotorealističnih vizualnih efekata na snimljeni video
Računalno generiranje i primjena fotorealističnih vizualnih efekata na snimljeni video, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1189959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalno generiranje i primjena fotorealističnih
vizualnih efekata na snimljeni video
(Computer generation and application of
photorealistic visual effects on recorded video)
Autori
Primorac, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2020
Stranica
45
Mentor
Skala, Tibor
Neposredni voditelj
Cviljušac, Vladimir
Ključne riječi
moving graphics, short film, visual effect
(pokretna grafika, kratkometražni film, vizualni efekt)
Sažetak
Razvojem tehnologije i sjedinjenjem računarstva i grafičkih procesa razvija se i filmska industrija. Popularnost filmske industrije posebno raste zahvaljujući specijalnim i vizualnim efektima u postprodukciji filma koji su jedan od glavnih razloga vremenski zahtjevnih procesa njihova prikazivanja (engl. rendering ). Prema Investopediji, prosječni trošak produkcije filma je 35 milijuna dolara, gdje budžeti za specijalne i vizualne efekte zauzimaju i više od 50% cjelokupnog budžeta ovisno o samoj tematici filma. Sve veća konzumacija filmske industrije i primjena moderne tehnologije stvara veliku konkurenciju na tržištu što rezultira time da filmovi svakodnevno pomiču granice u standardima filmske industrije. Korišteni efekti postaju sve realističniji i teško se razlikuje što je stvarnost, a što je dodano u postprodukciji. Buđenje gledateljevih emocija izaziva se različitim metodama korištenim u pretprodukciji, produkciji i procesu postprodukcije. U pretprodukciji se definira plan snimanja, vrijeme, mjesto i glumci te se izrađuje knjiga snimanja. Kod izvedbe i izrade kratkometražnog filma puno pažnje treba obratiti na samu pripremu kod planiranja i snimanja. Naknadno, u samoj produkciji stavlja se veliki fokus na kvalitetu snimanja, scene, vrstu kadrova, upotrebu boja i svjetla i sl., kako bi se uštedjelo vrijeme u postprodukciji jer se u njoj onda dodaju svi vizualni efekti, pokretna grafika, zvučni efekti i korekcija boja, tzv. kolor korekcija. Ovaj diplomski rad je, uz teorijsku razradu, potkrijepljen i praktičnom izvedbom. Teorijski dio rada obuhvaća načela, metode i pravila u filmskoj industriji, a praktični dio obuhvaća proces izrade kratkometražnog filma od početka izrade scenoslijeda (engl. storyboard ) sve do postprodukcije i završnog izvoza videozapisa prije nego je spreman za publiku.
Izvorni jezik
Hrvatski