Pregled bibliografske jedinice broj: 1189911
Percepcije odgojitelja pripravnika refleksivnom pristupu u dječjim vrtićima
Percepcije odgojitelja pripravnika refleksivnom pristupu u dječjim vrtićima // Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskog sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 140-156 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1189911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcije odgojitelja pripravnika refleksivnom
pristupu u dječjim vrtićima
(Perceptions of early childhood education
and care trainees to a reflective approach
in kindergartens)
Autori
Lukaš, Mirko ; Zamečnik, Luja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskog sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole
/ Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 140-156
ISBN
978-953-314-165-7
Skup
1. znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole = 1st academic colloquium of the postgraduate university study programme Pedagogy and Contemporary School Culture
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; kompetencije ; kvalitetan rad ; profesionalni razvoj, samorefleksija.
(ifelong learning ; competencies ; quality work ; professional development, self-reflection)
Sažetak
Različita su prethodna iskustva i znanja pojedinaca kao i njihovo implementiranje u odgojno-obrazovni proces djece rane i predškolske dobi. Stoga je potrebno pronaći što je moguće efikasnije i učinkovitije oblike stručnog usavršavanja i unaprjeđivanja njihovih djelatnika. Sve veću pozornost danas je potrebno uz osobne i socijalne kompetencije pridavati i unaprjeđivanju profesionalnih kompetencija odgojitelja u dječjim vrtićima. Odgojitelj je u ovim institucijama inicijator i pokretač promjena koje su usmjerene trajnom učenju i usavršavanju, brizi o svom osobnom i profesionalnom razvoju kao dijelu organizacijske kulture koja uči i mijenja se. Kako bi ovaj proces tekao što je moguće učinkovitije potrebno je prepoznati pravilne oblike i načine djelotvornog rada. Trenutno poželjan pristup u podizanju intrizične motivacije djelatnika u dječjim vrtićima za njihov osobni rast i razvitak prepoznat je u unaprjeđivanju kompetencija refleksivnog pristupa. Ova kompetencija posebice je značajna i dominantna kod odgojitelja pripravnika koja u njihovom radu kao metoda učenja, a osobito na razini kritičke refleksije može doprinijeti promjenama u implicitnoj pedagogiji i u njihovom profesionalnom okruženju te unaprijediti odgojnu praksu usmjerenu na dijete. Rad interpretira rezultate istraživanja koje je imalo za cilj utvrditi razinu refleksivnih kompetencija odgojitelja pripravnika nakon godine dana pripravničkog staža. Za prikupljanje relevantnih pokazatelja primjenjuje se upitnik općih podataka te upitnik o ispitivanju percepcije refleksivnih kompetencija. Varijable koje se promatraju istraživanjem su: razine refleksivnoga pristupa u području metodologije rada, kreiranja aktivnosti, organizacije prostora i materijala, komunikacije i interakcije, stvaranja cjelokupnog ozračja u odgojno-obrazovnim skupinama i vrednovanje ostvarenih postignuća djeteta. Uzorak istraživanja obuhvaća odgojitelje pripravnike s područja pet slavonskih županija. Za usvajanje novih znanja i vještina pripravnika značajni su voljnost i spremnost koje mijenjaju ustaljene načine promišljanja, preispituju pretpostavke te omogućuju stvaranje osobnog kritičkog mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija