Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1189909

Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije


Lukaš, Mirko; Liščić, Dinka
Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije // Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 125-139 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1189909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije
(Process of enculturation in preservation of heritage tradition)

Autori
Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 125-139

ISBN
978-953-314-165-7

Skup
1. znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole = 1st academic colloquium of the postgraduate university study programme Pedagogy and Contemporary School Culture

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.06.2022. - 05.06.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
identitet, kultura, nasljeđe, vrijednosti
(identity ; culture ; heritage ; values)

Sažetak
Kultura je naslijeđe koje pripadnici društva ostavljaju budućim naraštajima, a ogleda se u obrascima mišljenja, ponašanja i djelovanja osoba. Ona je utkana u povijest i pamćenje svakog društva jer ju ono svojim postojanjem stvara i čuva od zaborava. Kultura svoj život i opstojnost zahvaljuje procesu enkulturacije koji se manifestira usvajanjem pravila, normi, vrijednosti i običaja kulture određenog društva. Svaka jedinka procesom enkulturacije postaje dio vlastite kulture, upoznaje ju, usvaja, prihvaća i poštuje te prenosi dalje novim naraštajima. Suvremeni sveprisutni trend globalizacije polako, ali sigurno preuzima dominantnost u društvima i djeluje kao proces koji usporava, a ponegdje i potpuno briše širenje lokanih kultura i tradicijskih pojava kao i prenošenje baštinske ukorijenjenosti. Kako bi se upoznavanje i usvajanje vlastite tradicijske baštine ojačalo, mnogi istraživači prepoznaju važnost povezivanja škole i obitelji sa sadržajima tradicijske baštine. Ovim radom donosi se pregled dostupne literature koja aktualizira oblike enkulturiranja djece predškolske i mlađe školske dobi. U radu se komparativnom metodom interpretiraju spoznaje koje dominiraju enkulturacijskim procesima u namjerno odabranim zemljama svijeta od Amerike, Rusije, Makedonije, Slovačke, Mađarske do Hrvatske. Djeca i mladež značajni su čimbenici u preuzimanju i diseminiranju kulturnih i tradicijskih vrijednosti koje se uz obiteljska okruženja, mogu usvajati i u odgojno-obrazovnim institucijama putem sadržaja usmjerenih prema društvenim stremljenima koje obuhvaćaju kurikulumi očuvanja nacionalnih i baštinskih te tradicijskih vrijednosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko; Liščić, Dinka
Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije // Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 125-139 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lukaš, M. & Liščić, D. (2022) Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije. U: Sablić, M., Žižanović, S. & Mirosavljević, A. (ur.)Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2022}, pages = {125-139}, keywords = {identitet, kultura, naslje\dje, vrijednosti}, isbn = {978-953-314-165-7}, title = {Proces enkulturacije u o\v{c}uvanju ba\v{s}tinske tradicije}, keyword = {identitet, kultura, naslje\dje, vrijednosti}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko and Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2022}, pages = {125-139}, keywords = {identity, culture, heritage, values}, isbn = {978-953-314-165-7}, title = {Process of enculturation in preservation of heritage tradition}, keyword = {identity, culture, heritage, values}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font