Pregled bibliografske jedinice broj: 1189909
Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije
Proces enkulturacije u očuvanju baštinske tradicije // Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole / Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 125-139 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1189909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces enkulturacije u očuvanju
baštinske tradicije
(Process of enculturation in preservation of
heritage tradition)
Autori
Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura suvremene škole - Zbornik radova Prvog znanstvenog kolokvija Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole
/ Sablić, Marija ; Žižanović, Senka ; Mirosavljević, Ana - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 125-139
ISBN
978-953-314-165-7
Skup
1. znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole = 1st academic colloquium of the postgraduate university study programme Pedagogy and Contemporary School Culture
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.06.2022. - 05.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
identitet, kultura, nasljeđe, vrijednosti
(identity ; culture ; heritage ; values)
Sažetak
Kultura je naslijeđe koje pripadnici društva ostavljaju budućim naraštajima, a ogleda se u obrascima mišljenja, ponašanja i djelovanja osoba. Ona je utkana u povijest i pamćenje svakog društva jer ju ono svojim postojanjem stvara i čuva od zaborava. Kultura svoj život i opstojnost zahvaljuje procesu enkulturacije koji se manifestira usvajanjem pravila, normi, vrijednosti i običaja kulture određenog društva. Svaka jedinka procesom enkulturacije postaje dio vlastite kulture, upoznaje ju, usvaja, prihvaća i poštuje te prenosi dalje novim naraštajima. Suvremeni sveprisutni trend globalizacije polako, ali sigurno preuzima dominantnost u društvima i djeluje kao proces koji usporava, a ponegdje i potpuno briše širenje lokanih kultura i tradicijskih pojava kao i prenošenje baštinske ukorijenjenosti. Kako bi se upoznavanje i usvajanje vlastite tradicijske baštine ojačalo, mnogi istraživači prepoznaju važnost povezivanja škole i obitelji sa sadržajima tradicijske baštine. Ovim radom donosi se pregled dostupne literature koja aktualizira oblike enkulturiranja djece predškolske i mlađe školske dobi. U radu se komparativnom metodom interpretiraju spoznaje koje dominiraju enkulturacijskim procesima u namjerno odabranim zemljama svijeta od Amerike, Rusije, Makedonije, Slovačke, Mađarske do Hrvatske. Djeca i mladež značajni su čimbenici u preuzimanju i diseminiranju kulturnih i tradicijskih vrijednosti koje se uz obiteljska okruženja, mogu usvajati i u odgojno-obrazovnim institucijama putem sadržaja usmjerenih prema društvenim stremljenima koje obuhvaćaju kurikulumi očuvanja nacionalnih i baštinskih te tradicijskih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija