Pregled bibliografske jedinice broj: 1189747
Priručnik za stjecanje osnovnog znanja o poučavanju učenika za mentore u gospodarstvu
Priručnik za stjecanje osnovnog znanja o poučavanju učenika za mentore u gospodarstvu
Osijek: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021
CROSBI ID: 1189747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priručnik za stjecanje osnovnog znanja o poučavanju
učenika za mentore u gospodarstvu
(A handbook for acquiring basic knowledge of teaching
students for mentors in economics)
Autori
Jukić, Renata ; Žižanović, Senka
Vrsta obrazovnog materijala
Priručnik (srednjoškolsko obrazovanje)
Izdavač
Hrvatska gospodarska komora (HGK)
Grad
Osijek
Godina
2021
Stranica
59
Ključne riječi
poučavanje, mentori, gospodarstvo
(teaching, mentors, economics)
Sažetak
Ljudski kapital pokretač je svakog društva. Može se defi nirati kao „sva akumulirana vrijednost investicija u obrazovanje, stručnost i budućnost svih zaposlenika i menadžment, te njihovu sposobnost da svoje znanje, vještine i iskustvo (kao rezultat navedenih investicija) transformiraju u aktivno stvaranje dodatne vrijednosti za poduzeće.“ (Sundać, 2009.). Učinkovito korištenje ljudskog kapitala te kontinuirano i ciljano ulaganje u njegovu kvalitetu preduvjet je opstanka i napredovanja gospodarstva svake države. Pretpostavka za to je kvalitetno obrazovanje. Unatoč činjenici da Republika Hrvatska ima jednu od najvećih stopa sudjelovanja u strukovnom obrazovanju u EU, ono se često smatra manje kvalitetnim i lošijim izborom za učenike. To se odražava i na mnoga strukovna zanimanja na tržištu rada koja su defi citarna. Kvalitetna strukovna znanja i vještine u suvremenom društvu preduvjet su promjena društvenih, gospodarskih i tehnoloških okolnosti kojima svjedočimo. Neophodno je uskladiti znanja i vještine s potrebama tržišta rada jer su iskustva pokazala da su djelotvorni sustavi osposobljavanja i predviđanja potreba za vještinama od presudne važnosti u kontekstu promjena o kojima govorimo. Kako bi se osigurale kvalitetne promjene potrebno je kontinuirano jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitoga strukovnog obrazovanja te formalnih i neformalnih programa za obrazovanje odraslih, kroz usavršavanje rukovoditelja1, nastavnika i mentora kao i umrežavanje obrazovnih, znanstvenih, gospodarskih i socijalnih dionika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek