Pregled bibliografske jedinice broj: 1189532
Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika
Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i kontekstualnih čimbenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 89-111 doi:10.5559/di.31.1.05 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1189532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Varanje na ispitima: uloga motivacije za učenje i
kontekstualnih čimbenika
(Academic cheating: the role of motivational and
contextual factors)
Autori
Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Bunoza, Barbara
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 31
(2022), 1;
89-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademsko varanje, kontekstualni čimbenici, motivacijska uvjerenja, studenti tehničkih fakulteta
(academic cheating, contextual factors, motivational beliefs, students of technical studies)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između motivacijskih uvjerenja (ciljeva postignuća, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji), kontekstualnih čimbenika i varanja na ispitima/ kolokvijima na tehničkim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 398 studenata svih studijskih godina. Sudionici su ispunjavali Skalu ciljeva postignuća, Skalu samoefikasnosti, Skalu samoefikasnosti u samoregulaciji učenja, Skalu kontekstualnih razloga varanja na ispitima i Skalu učestalosti varanja. Pokazalo se da studenti viših godina studija imaju višu samoefikasnost i samoefikasnost u samoregulaciji te niže ciljeve izvedbe putem izbjegavanja i izbjegavanja rada u odnosu na studente nižih godina, dok razlike u ostalim motivacijskim uvjerenjima, učestalosti varanja i oslanjanju na kontekstualne čimbenike nisu bile statistički značajne. Učestalost varanja pozitivno je povezana s ciljevima izbjegavanja rada i kontekstualnim čimbenicima, dok su s njome negativno povezani prosjek ocjena u prošloj akademskoj godini, samoefikasnost u samoregulaciji učenja i cilj ovladavanja putem uključivanja. Provjera inkrementalne valjanosti kontekstualnih čimbenika povrh motivacijskih varijabli pokazala je da kontekstualni čimbenici objašnjavaju dodatnih 28, 6 % varijance varanja na ispitima te je potvrđen njihov veći samostalni doprinos u objašnjenju varanja u odnosu na motivacijska uvjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr www.proquest.comCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus