Pregled bibliografske jedinice broj: 1189298
Probijanje »četvrtog zida« kao interaktivni postupak suvremenog umjetničkog stvaralaštva
Probijanje »četvrtog zida« kao interaktivni postupak suvremenog umjetničkog stvaralaštva // Filozofija i stvaralaštvo / Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 375-387 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1189298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Probijanje »četvrtog zida« kao interaktivni postupak
suvremenog umjetničkog stvaralaštva
(BREAKING THROUGH THE “FOURTH WALL”
AS AN INTERACTIVE PROCESS IN MODERN ARTISTIC
CREATION)
Autori
Huzjak, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Filozofija i stvaralaštvo
/ Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 375-387
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Filozofija i stvaralaštvo"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2018. - 15.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
suvremena umjetnosti i rušenje »četvrtog zida«, moderna i postmoderna umjetnost, realnost i hiperrealnost
(post-modern art and breaking the “fourth wall”, modern and post-modern art, reality and hyperrealism)
Sažetak
Suvremena umjetnost izgubila je svoju likovnost, a ostala joj je samo vizualnost. S druge strane, prijelaz od likovne moderne ka nelikovnoj suvremenoj umjetnosti donio je i mnogo novosti ; jedna od njih je tzv. ‘probijanje četvrtog zida’. Radi se o kazališnom (a zatim i filmskom) terminu koji označava trenutak kada se gledatelj na neki način interaktivno uključuje u predstavu, a likovi pokazuju svijest da su likovi u predstavi. Upravo će suvremena umjetnost istraživati postupke brisanja granica između umjetničkog i svakodnevnog čina, sugerirajući kako »sve je umjetnost« i »svaki čovjek je umjetnik«. Novo je doba donijelo otuđenost javnosti od znanosti i umjetnosti, ali i nova filozofska tumačenja medijskog krajolika i hiperrealnosti postmoderne. Hiperrealne postaju i digitalne igre, od kojih se neke temelje upravo na rušenju »četvrtog zida«. Zbunjene reakcije na tehniku rušenja »četvrtog zida« variraju u rasponu od verbalnih reakcija na performance, preko previše doslovnog shvaćanja filmova pa sve do tragičnih nesreća, čak i samoubojstava povezanih s određenim digitalnim igrama. To da stvarnost oponaša hiperstvarnost postalo je uobičajeno, ali otvorilo se i pitanje: može li suvremeni pojedinac s time izaći na kraj?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Likovne umjetnosti