Pregled bibliografske jedinice broj: 1189284
Filmske preferencije adolescenata kao evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi
Filmske preferencije adolescenata kao evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi // Bogoslovska smotra, 91 (2021), 4; 745-773 doi:10.53745/bs.91.4.8 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1189284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filmske preferencije adolescenata kao
evangelizacijski i odgojno-obrazovni izazov
religijsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi
(Film Preferences of Adolescents as an
Evangelisation and Upbringing-educational
Challenge to Religiouspedagogical and Catechetical
Practice)
Autori
Mohorić, Marijana ; Sever Globan, Irena
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 91
(2021), 4;
745-773
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti, filmska umjetnost, evangelizacija, religijski odgoj
(adolescents, film art, evangelisation, religious upbringing)
Sažetak
Film je kao tradicionalni medij i nakon sto i dvadeset godina svojeg postojanja još uvijek atraktivan, pogotovo među mladima. Njegova je uloga kod adolescenata koji prolaze proces oblikovanja vlastitog identiteta iznimno važna jer zrcali, ali i oblikuje kulturu, društvo, vrijednosti te moralne stavove. Usto, filmovi služe kao modeli identifikacije i projekcije, mogu utjecati na razvoj empatije, kreativnosti, memorije itd. U ovom radu govori se posebno o vrednovanju filmske umjetnosti u katoličkom okruženju, tematizira se film kao teološko mjesto govora u Bogu i njegova odgojno-didaktička uloga u katehizaciji. Na temelju rezultata filmskih preferencija hrvatskih adolescenata, koje su proizašle iz istraživanja provedenog među hrvatskim srednjoškolcima u 2020. godini, donosi se njihova analiza kako bi se istaknuli neki odgojno-obrazovni i evangelizacijski izazovi. Naposljetku se ukazuje na činjenicu da odabir filma u svrhu religijsko-pedagoške i katehetske prakse pripada središnjem pitanju katehetske metodologije, a u svrhu praktičke primjene rezultata istraživanja i njihove elaboracije. Na kraju rada donose se neke konkretne metodičko- didaktičke preporuke za odabir i analizu filma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)
Napomena
On the basis of results of film preferences of
Croatian adolescents, discerned through a study
carried out among Croatian secondary school pupils
in 2020, the article analyses these preferences in
order to point out some upbringing-educational and
evangelization challenges. The authors also point
out that opting for the film for the purpose of
religious-pedagogical and catechetical practice is
an important issue of catechetical methodology and
represents a practical application of the results
of the aforementioned study and their elaboration.
At the end of the article, some concrete
methodical didactic recommendations for selecting
and analyzing film are offered.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- ESCI
- EBSCO
- ERIH Plus
- IBZ Online