Pregled bibliografske jedinice broj: 118919
Model dijagnostičko-savjetodavnog praćenja ranog dječjeg razvoja i podrške obitelji
Model dijagnostičko-savjetodavnog praćenja ranog dječjeg razvoja i podrške obitelji // Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta, 3-4 (2002), 375-388 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 118919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model dijagnostičko-savjetodavnog praćenja ranog dječjeg razvoja i podrške obitelji
(The diagnostic-counselling model for monitoring early childhood development and family support)
Autori
Ljubešić, Marta ; Brozović, Blaženka
Izvornik
Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 3-4
(2002);
375-388
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rana intervencija; praćenje ranoga razvoja; dijagnostika; savjetovanje; interakcija roditelj-dijete; obitelj; razvojne teškoće; jezik; komunikacija
(early intervention; early development observation; diagnostics; advising; parent-child interaction; family; developmental difficulties. language; communication)
Sažetak
Suvremena su istraživanja pokazala da se dijete rađa kao prosocijalno i aktivno biće sposobno za učenje od trenutka rođenja, a optimiranje ovih procesa pod značajnim je utjecajem ranih interakcija djeteta i roditelja. One mogu biti narušene uslijed djelovanja različitih čimbenika u roditelja ili djeteta, poput psihosocijalne nezrelosti za roditeljstvo, neurorizičnih čimbenika djetetova razvoja ili uslijed vrlo nepovoljnih okolinskih prilika. Roditeljska potreba za procjenom razvoja proizlazi iz želje da se provjeriti protječe li razvoj u skladu s očekivanim kalendarom razvoja. Kvalitetna procjena razvoja smanjuje roditeljsku neizvjesnost i zabrinutost, a ako joj roditelji i prisustvuju otkriva im i dotad neuočene djetetove mogućnosti, te sama po sebi unapređuje komunikaciju roditelj-dijete. Rano je djetinjstvo zbog visokoga stupnja neurorazvojne plastičnosti i učinkovite mogućnosti utjecanja na kvalitetu razvoja biološki gledano najvrednije životno razdoblje. To je u razvijenim zemljama dovelo do razvoja niza roditeljima lako dostupnih programa rane intervencije koji nisu usmjereni samo na dijete već i na savjetodavnu podršku roditeljima. U članku se prikazuje teorijska osnova, cilj i sastavnice takvog programa koji se od jeseni 2001. provodi u Zagrebu u suradnji Državnog zavoda za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski