Pregled bibliografske jedinice broj: 1188903
Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a
Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru Južne Koreje, Kine i SAD-a // South Eastern European journal of communication, 3 (2021), 2; 7-21 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1188903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filmska industrija kao segment meke moći na primjeru
Južne Koreje, Kine i SAD-a
(Film industry as a segment of soft power of states
on the example of South Korea, China and USA)
Autori
Skoko, Božo ; Primorac, Marijan
Izvornik
South Eastern European journal of communication (2712-0430) 3
(2021), 2;
7-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
meka moć, filmska industrija, popularna kultura, SAD, Kina, Južna Koreja
(soft power, film industry, popular culture, USA, China, South Korea)
Sažetak
Posljednjih desetljeća meka moć država postaje sve važniji segment njihova globalnog utjecaja. Na- ime, dok su nekada veličina teritorija ili broj stanovnika, odnosno ekonomska i vojna moć, definira- li globalnu važnost pojedine države, u vremenu globalizacije i manje države postaju međunarodno utjecajni igrači ako posjeduju određenu snagu karizme i šarma, odnosno ako kreiraju globalno rele- vantne i atraktivne poruke, sadržaje, proizvode ili poteze. Taj se utjecaj sve češće temelji na kulturi, osobito popularnoj, koja ne poznaje granice i zahvaća najširi krug ljudi. Stoga sve veći broj država ulaže ozbiljna sredstva u jačanje globalne prepoznatljivosti kroz popularnu kulturu, osobito film. Iako je film od svojih početaka korišten kao promotivno, pa i ideološko sredstvo, posljednjih godina postaje – s jedne strane važan komercijalni proizvod, koji proizvođačima donosi velike prihode, a s druge strane izrazito važan segment meke moći države, jer na kreativan i popularan način progovara o vrijednostima neke zemlje ili kulture, važnim temama, velikanima, povijesnim događajima, načinu života i sl. U tome kontekstu popularna hollywoodska industrija nema više globalni primat, iako još uvijek prilično kreira trendove. Uz snažnu filmsku produkciju u Indiji, Južna Koreja postaje sve važniji globalni igrač. Kina sve više ulaže u vlastitu filmsku produkciju i jačanje meke moći kroz kulturu, a Turska je postala drugi globalni igrač u proizvodnji televizijskih serija. Stoga ćemo u ovome radu definirati ulogu filma kao važna segmenta meke moći, analizirati nastojanja SAD-a, Južne Koreje i Kine te ukazati na trendove i mogućnosti uporabe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti