Pregled bibliografske jedinice broj: 1188725
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija // Trendovi i izazovi u učenju i p(r)oučavanju stranih jezika / Cindrić, I. ; Milković, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 107-124 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz
perspektive studenata neofiloloških studija
(Foreign Language Teacher Competences
from the Perspective of Students of
Modern Languages)
Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Blažević, Ana Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Trendovi i izazovi u učenju i p(r)oučavanju stranih jezika
/ Cindrić, I. ; Milković, I. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 107-124
ISBN
978-953-8115-90-5
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje nastavnika ; kompetencijski pristup ; kurikul ; nastavničke kompetencije ; stavovi studenata
(competence-based approach ; curriculum ; foreign language teacher competence ; initial teacher education ; student attitudes)
Sažetak
U svjetlu suvremenih spoznaja, studijski programi u okviru inicijalnoga obrazovanja nastavnika trebali bi se temeljiti na tzv. kompetencijskom pristupu (Vizek Vidović, 2009), pri čemu se u području nastave stranih jezika obično govori o generičkim kompetencijama i područno-specifičnim kompetencijama (Borg, 2006). Cilj je ovoga rada promotriti kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških diplomskih studija nastavničkoga usmjerenja na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i ispitati stavove studenata o pojedinim sastavnicama nastavničke kompetencije u području stranih jezika, prikupiti podatke o tome u kojoj mjeri smatraju da im inicijalno obrazovanje omogućuje stjecanje tih pojedinih sastavnica te utvrditi njihovu percepciju ostalih čimbenika koji utječu na razvoj nastavničke kompetencije. Rezultati istraživanja ukazuju na značajne razlike između percipiranih potreba budućih nastavnika i sadržaja koji su im ponuđeni tijekom studija te otkrivaju niz čimbenika koji utječu na razvoj njihove nastavničke kompetencije. Na kraju rada daju se prijedlozi za unaprjeđenje nastave na diplomskoj sveučilišnoj razini neofiloloških studijskih grupa, posebno u svjetlu reforme programskih kurikula.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb