Pregled bibliografske jedinice broj: 1188697
Od šuma do zvučne priče – uporaba digitalnih medija u razvoju slušanja i literarne pismenosti
Od šuma do zvučne priče – uporaba digitalnih medija u razvoju slušanja i literarne pismenosti // Mednarodna konferenca EDUizziv "Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja" / Orel, M. ; Ángel Queiruga Dios, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J. ; Jurjevčič, S. ; Šetina, T. (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 18-31 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od šuma do zvučne priče – uporaba digitalnih medija u razvoju
slušanja i literarne pismenosti
(From Noise to Sound Stories – Using Digital Media in Developing
Listening Skills and Literacy)
Autori
Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mednarodna konferenca EDUizziv "Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja"
/ Orel, M. ; Ángel Queiruga Dios, M. ; Brala-Mudrovčić, J. ; Miletić, J. ; Jurjevčič, S. ; Šetina, T. - Ljubljana : EDUvision, 2022, 18-31
ISBN
978-961-95331-8-5
Skup
International Conference EDUvision 2022 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2022)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 16.02.2022. - 18.02.2022
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
audionaratologija, digitalni alati, jezične djelatnosti, slušanje, zvučna priča
(audionarratology, digital tools, language skills, listening, sound stories)
Sažetak
Zvučna priča (engl. sound story) naziv je za priču koja se posreduje isključivo zvučnim diskursom, primarno šumovima. Osim što je zvučna priča specifična medijska i umjetnička forma, zvuk sudjeluje u izgradnji narativa i u drugim audiovizualnim medijima. Istraživanje zvuka od njegovih fizičkih svojstava, zatim njegovih diskursnih obilježja pa do narativnoga potencijala omogućuje širi uvid u važnost zvuka i slušanja i u komunikacijskom i u umjetničkom smislu. U radu se predlaže trodijelna podjela čitanja zvukova u kojoj se naznačuje da zvuk može biti indeksalni, konotativni, kao dio diskursa kojim se posreduje priča ili kao jedinstven umjetnički narativ. U radu se prvo istražuje slušanje u kontekstu jezičnih djelatnosti, a zatim se istražuje potencijal uporabe zvukova i zvučnih priča u sveobuhvatnijem jezičnom, ali i literarnom odgoju i obrazovanju djeteta, primarno uz uporabu digitalnih medija i platformi.
Izvorni jezik
Hrvatski