Pregled bibliografske jedinice broj: 1188694
Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji
Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji / Turković, Vera ; Novina, Ariana (ur.). Zagreb: Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2015 (zbornik)
CROSBI ID: 1188694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u
tržišnoj ekonomiji
(Art Market: Evaluation of Art Works)
Urednik/ci
Turković, Vera ; Novina, Ariana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2015
Stranica
110
ISBN
978-953-7072-14-8
Ključne riječi
Vrednovanje umjetničkih djela ; umjetničko tržište
(Evaluation of Art Works ; Art Market)
Sažetak
Radovi u ovoj knjizi rezultat su znanstvenoistraživačkog i umjetničko istraživačkog rada na projektu „Vrednovanje umjetničkih djela u kontekstu tržišne ekonomije: prilog razvoju tržišta umjetnina u Hrvatskoj“ u organizaciji Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Nastali su kao prilozi širim tematskim cjelinama istraživačkog rada i diskusijama o ovoj temi. Knjiga je zamišljena kao prva takva publikacija pojedinačnih istraživačkih i teoretskih radova na temu tržišta umjetnina u Hrvatskoj, u izdanju Akademije, tako da radovi nemaju jedinstvenu teorijsku i metodologijsku poziciju, oni su rezultat individualnog gledanja na probleme tržišta i kao takvi potiču na daljnji razvoj mišljenja u tom smjeru. Stoga se očekuje da će je slijediti druga knjiga koja će imati na umu početne korake i još više doprinijeti širem teorijskom i praktičnom rješavanju problema. U ovoj fazi istraživanja svoj doprinos su dali znanstvenici – povjesničari umjetnosti, sociolozi, umjetnici, kustosi, galeristi i drugi koji su prezentirali svoje stavove na znanstveno stručnom skupu u lipnju 2014. pod naslovom „Vrednovanje umjetničkih djela u kontekstu tržišne ekonomije: prilog razvoju tržišta umjetnina u Hrvatskoj“ u organizaciji ALU uz financijsku potporu Sveučilišta u Zagrebu- U diskusiji sudionika skupa postignut je visok stupanj suglasnosti o tome da uređene trgovine umjetnina u Hrvatskoj još de facto nema, da treba ozbiljno proanalizirati razloge tomu kako bi se u skoroj budućnosti, u skladu s principima tržišnog vrednovanja na drugim područjima, definirao najprikladniji model vrednovanja umjetničkih djela uzimajući u obzir specifičnosti hrvatskog društva. Zaključeno je da u trgovini umjetninama treba biti više reda i da je sada pravi trenutak da se u Hrvatskoj definiraju nositelji odgovornosti, principi i kriteriji donošenja mišljenja i ekspertize, institucije, pravila i ostalo što podrazumijeva dobar model vrednovanja umjetničkih djela na tržištu. Na tragu usvojenih zaključaka, sudionici skupa kao autori radova u knjizi istražuju opće principe koji dominiraju u poslovnim transakcijama na ovom području u razvijenim Zapadnim zemljama, upozoravaju na sve aspekte autentifikacije i evaluacije u različitim pravnim, socijalnim, fiskalnim i ekonomskim sustavima i na temelju komparativne analize dolaze do primjera dobre prakse. Knjiga svojom koncepcijom prati ovaj redoslijed i zato su radovi poredani od znanstvenoistraživačkih koji donose uvid u stanje na tržištu, preko širih teorijskih razmatranja do radova koji nude konkretna rješenja za hrvatsku praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Povijest umjetnosti