Pregled bibliografske jedinice broj: 1188632
Međureligijska kompetencija u vjeronaučnoj nastavi u svjetlu enciklike Fratelli tutti
Međureligijska kompetencija u vjeronaučnoj nastavi u svjetlu enciklike Fratelli tutti // Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija : zbornik radova / Inciting creativity : learning and teaching challenges in the context of pandemic and migration : conference proceedings / Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu ; Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu ; Teološka fakulteta, Univerza v Ljubljani ; Lehrstuhl für Religionspädagogik und Didaktik des Religionsunterrichts, Universität Passau, 2022. str. 81-94 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međureligijska kompetencija u vjeronaučnoj nastavi u
svjetlu enciklike Fratelli tutti
(Interreligious Competence in Religious Education in
the Light of the Encyclical Fratelli tutti)
Autori
Garmaz, Jadranka ; Marunčić, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Probuditi kreativnost : izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija : zbornik radova / Inciting creativity : learning and teaching challenges in the context of pandemic and migration : conference proceedings
/ Garmaz, Jadranka ; Šegula, Andrej - Split : Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu ; Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu ; Teološka fakulteta, Univerza v Ljubljani ; Lehrstuhl für Religionspädagogik und Didaktik des Religionsunterrichts, Universität Passau, 2022, 81-94
ISBN
978-953-8429-01-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup Probuditi kreativnost: Izazovi učenja i poučavanja u kontekstu pandemije i migracija
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 10.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
međureligijska kompetencija ; Kurikul Katoličkoga vjeronauka ; bratstvo ; dijalog ; socijalno prijateljstvo
(interfaith competence ; Catholic Religious Education Curriculum ; fraternity ; dialogue ; social friendship)
Sažetak
Posljednjih se desetljeća u svijetu umjesto uspostave kulturnog sporazuma, koji poštuje i preuzima različite svjetonazore, kulture i stilove života kao društvene fenomene, događaju progoni, isključivanja, mržnja prema strancima, nepoštivanje ljudskih prava i nasilje svih oblika. U enciklici Fratelli tutti papa Franjo apelira kako je prijeko potreban strpljivi dijalog i uspostava svjetske etike solidarnosti i suradnje, tako da se mogu prenositi vrijednosti vlastite kulture i prihvaćati sve ono dobro u tuđim iskustvima (FT 134). Na taj način gradi se etika međuovisnosti i suodgovornosti koje čuvaju mir u svijetu i vode do uspostave ljudskog bratstva, stoga je međureligijska kompetencija potreba i nužnost ne samo za vjernike nego i za one koji ne vjeruju. U prvom dijelu rada autorice iz religijsko-didaktičke perspektive obrađuju kriterije i elemente međureligijske kompetencije. U drugom dijelu rada ističu važnost međureligijske kompetencije u Vjeronauku i analiziraju zastupljenost njezinih elemenata u Kurikulu Katoličkoga vjeronauka u Hrvatskoj. U trećem dijelu rada promišljaju o međureligijskoj kompetenciji u svjetlu enciklike Fratelli tutti u kojoj papa Franjo poziva na odgovorno suočavanje sa svime što sprječava razvoj bratstva, dijaloga i socijalnog prijateljstva među svim ljudima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split