Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1188451

Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća


Malbašić, Ivan; Posarić, Nikolina
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 2; 277-300 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1188451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća
(Espoused Organizational Values of the Largest Companies Worldwide and in Croatia)

Autori
Malbašić, Ivan ; Posarić, Nikolina

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 73 (2022), 2; 277-300

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
organizacijske vrijednosti ; deklarativne vrijednosti ; Fortune 100 ; najveća svjetska poduzeća ; najveća hrvatska poduzeća ; model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji
(organizational values ; espoused values ; Fortune 100 ; world's largest companies ; largest Croatian companies ; Mission-based model of organizational values)

Sažetak
Posljednjih godina sve se više prepoznaje uloga organizacijskih vrijednosti u poslovanju jer one povezuju sve segmente poslovanja te utječu na oblikovanje ciljeva i poslovne strategije organizacije. Suvremeni menadžment zato sve veću pažnju pridaje upravljanju organizacijskim vrijednostima. Cilj ovog rada je prikazati i usporediti deklarativne, odnosno javno objavljene organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća. U tu svrhu napravljena je analiza korporativnih mrežnih stranica i javno dostupnih dokumenata 100 najvećih svjetskih i 100 najvećih hrvatskih poduzeća, i to onih dijelova na kojima su navedene organizacijske vrijednosti tih poduzeća. U radu su predstavljene najčešće specifične vrijednosti dva navedena uzorka, a dodatno i rezultati usporedbe organizacijskih vrijednosti prema Modelu organizacijskih vrijednosti temeljenom na misiji. Rezultati ukazuju na to da postoje neke sličnosti, ali i značajne razlike u vrijednostima koje kao dominantne ističu najveća svjetska i najveća hrvatska poduzeća. Osim teorijskog doprinosa ovaj rad ima i praktične implikacije jer ukazuje na trendove upravljanja organizacijskim vrijednostima u poslovnoj praksi najvećih svjetskih poduzeća te predstavlja prvu sustavnu usporedbu prakse upravljanja organizacijskim vrijednostima hrvatskih poduzeća s najvećim poduzećima u svijetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Profili:

Avatar Url Nikolina Posarić (autor)

Avatar Url Ivan Malbašić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Malbašić, Ivan; Posarić, Nikolina
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 2; 277-300 (recenziran, članak, znanstveni)
Malbašić, I. & Posarić, N. (2022) Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2), 277-300.
@article{article, author = {Malba\v{s}i\'{c}, Ivan and Posari\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {277-300}, keywords = {organizacijske vrijednosti, deklarativne vrijednosti, Fortune 100, najve\'{c}a svjetska poduze\'{c}a, najve\'{c}a hrvatska poduze\'{c}a, model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {73}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Deklarativne organizacijske vrijednosti najve\'{c}ih svjetskih i hrvatskih poduze\'{c}a}, keyword = {organizacijske vrijednosti, deklarativne vrijednosti, Fortune 100, najve\'{c}a svjetska poduze\'{c}a, najve\'{c}a hrvatska poduze\'{c}a, model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji} }
@article{article, author = {Malba\v{s}i\'{c}, Ivan and Posari\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {277-300}, keywords = {organizational values, espoused values, Fortune 100, world's largest companies, largest Croatian companies, Mission-based model of organizational values}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {73}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Espoused Organizational Values of the Largest Companies Worldwide and in Croatia}, keyword = {organizational values, espoused values, Fortune 100, world's largest companies, largest Croatian companies, Mission-based model of organizational values} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font