Pregled bibliografske jedinice broj: 1188451
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 2; 277-300 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1188451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Deklarativne organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća
(Espoused Organizational Values of the Largest Companies Worldwide and in Croatia)
Autori
Malbašić, Ivan ; Posarić, Nikolina
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 73
(2022), 2;
277-300
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
organizacijske vrijednosti ; deklarativne vrijednosti ; Fortune 100 ; najveća svjetska poduzeća ; najveća hrvatska poduzeća ; model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji
(organizational values ; espoused values ; Fortune 100 ; world's largest companies ; largest Croatian companies ; Mission-based model of organizational values)
Sažetak
Posljednjih godina sve se više prepoznaje uloga organizacijskih vrijednosti u poslovanju jer one povezuju sve segmente poslovanja te utječu na oblikovanje ciljeva i poslovne strategije organizacije. Suvremeni menadžment zato sve veću pažnju pridaje upravljanju organizacijskim vrijednostima. Cilj ovog rada je prikazati i usporediti deklarativne, odnosno javno objavljene organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća. U tu svrhu napravljena je analiza korporativnih mrežnih stranica i javno dostupnih dokumenata 100 najvećih svjetskih i 100 najvećih hrvatskih poduzeća, i to onih dijelova na kojima su navedene organizacijske vrijednosti tih poduzeća. U radu su predstavljene najčešće specifične vrijednosti dva navedena uzorka, a dodatno i rezultati usporedbe organizacijskih vrijednosti prema Modelu organizacijskih vrijednosti temeljenom na misiji. Rezultati ukazuju na to da postoje neke sličnosti, ali i značajne razlike u vrijednostima koje kao dominantne ističu najveća svjetska i najveća hrvatska poduzeća. Osim teorijskog doprinosa ovaj rad ima i praktične implikacije jer ukazuje na trendove upravljanja organizacijskim vrijednostima u poslovnoj praksi najvećih svjetskih poduzeća te predstavlja prvu sustavnu usporedbu prakse upravljanja organizacijskim vrijednostima hrvatskih poduzeća s najvećim poduzećima u svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit