Pregled bibliografske jedinice broj: 1188383
Dječja recepcija klasičnih djela i odgovor na njih
Dječja recepcija klasičnih djela i odgovor na njih // Vođenjem do njegovanja komunikacijskih kompetencija na materinskom jeziku i baštine Republike Hrvatske u predškolskim ustanovama
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 1-19 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1188383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječja recepcija klasičnih djela i odgovor na njih
(Children's reception of classical works and the
answer to them)
Autori
Zalar, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Vođenjem do njegovanja komunikacijskih kompetencija na materinskom jeziku i baštine Republike Hrvatske u predškolskim ustanovama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2021. - 20.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
književnost, jezik, kreativnost, poezija, dijete
(literature, language, creativity, poetry, child)
Sažetak
Ovaj je rad temeljen na istraživanjima o suvremenoj dječjoj recepciji i percepciji djela klasičnih pisaca kao što su Vesna Parun, Sunčana Škrinjarić, Grigor Vitez, Pajo Kanižaj. Autorica je niz godina surađivala u različitim projektima književne naravi sa odgojiteljicama u vrtiću i učiteljicama u školi, a bavila se ovom temom i obavljajući posao članice povjerenstava za književne nagrade, županijski LIDRANO i manifestacije u kojima su sudjelovala i djeca. Dječje jezično stvaralaštvo promatra se iz različitih izvora: pismenih osvrta, književnih nastojanja, verbalnih reakcija na literaturu, raznovrsnih dječjih očitovanja potaknutih književnim djelima. U sakupljenim izvorima autorica iščitava ne samo snažnu dječju doživljajnost literature, literarnu i jezičnu kreativnost, već i mogućnost dubljeg shvaćanja poezije kao govora sugestije ; mogućnost poetskog izražavanja na poticaj priče i govorenja o apstraktnim pojmovima na osnovu vlastitih iskustava ; sposobnost vrlo slojevitoga prosuđivanja kazališne predstave nastale na temelju književnoga djela ; sposobnost za humorističko izokretanje stvarnosti po uzoru na klasike. U jezičnome i književnome području djeca se izražavaju na mnoštvo načina. Ovaj rad želi pokazati da su djeca često u tome području kompletne (nekad i umjetničke) osobnosti, primjerene dobi koju žive. Dječje stvaralaštvo potaknuto dobrim piscima može pomoći i stručnjacima da shvate djetetove poteškoće i pomognu mu. Iz svega proizlazi da je ono izuzetno važan izvor razumijevanja suvremenoga djeteta kao složenoga ljudskog bića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost