Pregled bibliografske jedinice broj: 1188313
POVEZANOST GRAFOMOTORIČKIH SPOSOBNOSTI I JEZIČNIH VJEŠTINA U PREDŠKOLSKE DJECE
POVEZANOST GRAFOMOTORIČKIH SPOSOBNOSTI I JEZIČNIH VJEŠTINA U PREDŠKOLSKE DJECE // 6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice" / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 161-162 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1188313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST GRAFOMOTORIČKIH SPOSOBNOSTI I JEZIČNIH
VJEŠTINA U PREDŠKOLSKE DJECE
(RELATIONSHIP BETWEEN GRAPHOMOTOR SKILLS AND
LANGUAGE SKILLS IN PRESCHOOL CHILDREN)
Autori
Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
fonološka svjesnost, grafomotoričke sposobnosti, hvat olovke, jezične sposobnosti, vizualna percepcija
(graphomotor skills, language skills, pen grip, phonological awareness, visual perception)
Sažetak
Program predškole je obavezni program koji djeca polaze godinu dana prije polaska u školu, a realizira se integriranjem u odgojno-obrazovni rad vrtića ili kao organizirani program predškole u dječjem vrtiću ili osnovnoj školi najbližima mjestu stanovanja djeteta školskog obveznika. Prijelaz iz vrtićke dobi u školu predstavlja preokret u životu djeteta, ali i cijele obitelji. Kod upisa u školu procjenjuje se djetetova fizička, kognitivna i emocionalna zrelost za svladavanje školskih zadataka. Programom u predškoli može se mnogo pridonijeti razvoju govora i jezika koji je jedan od najsloženijih procesa u dječjem odrastanju koji započinje i prije samog djetetovog rođenja. Do polaska u školu očekuje se ispravni izgovor glasova, primjereni receptivni i ekspresivni rječnik te usvojena gramatička pravila. Cilj istraživanja ovog rada bio je utvrditi povezanost grafomotoričkih sposobnosti i jezičnih vještina. Uzorak ispitanika (N=32) činila su djeca školski obveznici obuhvaćena programom predškole, uključena u redovni program predškolske ustanove. Ispitanici su ispitani individualno u logopedskom kabinetu vrtića, a podaci su bodovani i bilježeni u proračunske tablice. Za procjenu jezičnih sposobnosti upotrjebljeni su zadaci fonološke svjesnosti tj. zadaci svjesnosti o slogovima, rimi, početnom i završnom glasu u riječima, kao i poznavanje velikih tiskanih slova u zadatku spajanja prikazane slike i riječi. Morfološka sastavnica jezika ispitana je zadacima za točno imenovanje jednine, dvojine i množine imenica, a pripovjedne sposobnosti su ispitane kroz slikovni materijal gdje je procijenjena sintaktička složenost u pripovijedanju i zabilježena prisutnost agramatizama. Grafomotoričke sposobnosti su ispitane zadacima vizualne percepcije u obliku precrtavanja simbola i vizualnog pamćenja, bilježenjem detalja u crtežu čovjeka te procjena hvata olovke i dominantna ruka u crtanju i pisanju. Za potrebe ovog istraživanja jedan dio zadataka preuzet je iz Testa za procjenjivanje predvještina čitanja i pisanja – PredČiP (Kuvač Kraljević i Lenček, 2012). Pretpostavljeno je da će rezultati istraživanja pokazati kako djeca s lošim postignućima u zadacima jezičnih sastavnica pokazati odstupanja i lošije rezultate u zadacima grafomotoričkih sposobnosti. Dobiveni rezultati na području jezičnih i grafomotoričkih sposobnosti u ovom istraživanju mogu biti smjernice za odgojno- obrazovne djelatnike i ostale djelatnike uključene u kreiranje programa predškole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija