Pregled bibliografske jedinice broj: 1188100
Prihvatljivost nastave Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti na daljinu u općeobrazovnim školama u Republici Hrvatskoj
Prihvatljivost nastave Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti na daljinu u općeobrazovnim školama u Republici Hrvatskoj // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području: zbornik radova sa 3. međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Radočaj-Jerković, A. ; Milinović, M. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 448-463 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1188100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prihvatljivost nastave Glazbene kulture i Glazbene
umjetnosti na daljinu u općeobrazovnim školama u
Republici Hrvatskoj
(The Adequacy Of Distance Learning And Teaching Of
Music In General Education System In The Republic
Of Croatia)
Autori
Vlajnić, Igor ; Šantek, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području: zbornik radova sa 3. međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti
/ Radočaj-Jerković, A. ; Milinović, M. - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 448-463
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, nastava na daljinu
(Music education, Music, distance learning)
Sažetak
Početkom 2020. godine dogodile su se značajne promjene u obrazovanju na globalnoj razini zbog pandemije virusa COVID-19. U najkraćem roku bilo je potrebno omogućiti izvođenje nastave na daljinu u čitavom obrazovnom sustavu. S obzirom na specifičnosti glazbenoga (umjetničkog) obrazovanja koje zahtijeva visoki stupanj interakcije između učitelja i učenika, otvorena su mnoga pitanja o prihvatljivosti nastave na daljinu u takvoj vrsti obrazovanja. Kurikularnom reformom u Republici Hrvatskoj značajno je izmijenjen način poučavanja u općeobrazovnim školama, prvenstveno oblikovanjem različitih domena poučavanja i ishoda učenja. Okončanjem prvoga vala spomenute pandemije u Republici Hrvatskoj, pokrenuto je istraživanje o prihvatljivosti nastave na daljinu iz područja Glazba u općeobrazovnim školama. Istraživanje se temelji na prikupljanju podataka više od 100 učitelja i nastavnika i više od 400 učenika putem anonimne virtualne ankete koja je obuhvaćala iskustva sudionika u proteklom razdoblju. Cilj istraživanja bio je utvrditi prihvatljivost nastave na daljinu s obzirom na (ne)mogućnost ostvarenja postavljenih ishoda učenja, ali i otkrivanje novih potencijalnih problema u takvoj nastavi kao što su: nedovoljna opremljenost sudionika nastavnoga procesa, nedovoljno informatičko znanje, preopterećenost, nemogućnost pravednoga i objektivnoga vrednovanja, smanjenje napretka u usvajanju vještina i sl. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne nastave, Glazbene kulture i nastavnici Glazbene umjetnosti s područja čitave Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju djelomičnu prihvatljivost nastave na daljinu koja se, suprotno očekivanjima, ne temelji na problemu samoga oblika nastave. Ispitanici su otkrili značajan potencijal nastave na daljinu, ali istovremeno iskazali i kontekstualni problem takve nastave u našem okruženju. Istraživanje je dio sustavnoga istraživanja o nastavi na daljinu i u umjetničkom obrazovanju, uključujući visoko umjetničko obrazovanje te predstavlja prvu fazu istoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)