Pregled bibliografske jedinice broj: 1187776
Nepoznati Kyriale iz Samostana sv. Ante na Poljudu u Splitu (18. stoljeće) - Preliminarni prikaz izvora
Nepoznati Kyriale iz Samostana sv. Ante na Poljudu u Splitu (18. stoljeće) - Preliminarni prikaz izvora // Između srednje Europe i Mediterana: Glazba, književnost i izvedbene umjetnosti. Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts / Tomić Ferić, Ivana-, Marić, Antonela (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 55-77
CROSBI ID: 1187776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nepoznati Kyriale iz Samostana sv. Ante na Poljudu u
Splitu (18. stoljeće) - Preliminarni prikaz izvora
(Kyriale from the Franciscan monastery of St.
Anthony in Poljud (Split), 18th century –
Preliminary investigation)
Autori
Breko Kustura, Hana, Balić, Vito
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Između srednje Europe i Mediterana: Glazba, književnost i izvedbene umjetnosti. Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts
Urednik/ci
Tomić Ferić, Ivana-, Marić, Antonela
Izdavač
Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2021
Raspon stranica
55-77
ISBN
978-953-6617-54-8
Ključne riječi
Split, franjevci Poljud, cantus fractus, misa
(Split, Franciscans, Poljud, cantus fractus, mass)
Sažetak
Phenomenon of the liturgical chants with mensural elements, or simply with elements of rhythm, are called cantus fractus and is distinguished by different styles and forms, and different linguistic base. It is normally sung on a Latin text, but in Dalmatia we find texts in vernacular language too. Sources of cantus fractus in Dalmatian lands can be found today in monasteries belonging to the Franciscan province of the most Holy Redeemer with its site in Split and in the Franciscan Province of St Jerome with its site in Zadar. For all provinces carrying the title «de observantia», from the 17th century until the renovation of the order in the year 1890, the main rules for liturgical singing were those from the general constitutions called Constitutiones Sambucanae, dating back to the year 1658. The Dalmatian repertory of cantus fractus investigated in part in Cromuscodex70 project (Croatian Science Foundation- HRZZ), consists mostly of two-part chants for the ordinary of mass. Aim of this paper is to present as a case study, a recently discovered example of the two-part movements for a mass written in square notation, kept in the Franciscan monastery in Split-Poljud (dating from the18th century).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Rad je na hrvatskom, sažetak na engleskom. Rad
sadrži notne primjere Creda u cantus freactus
stilu, u suvremenoj transkripciji.
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-6619 - Hrvatski glazbeni i liturgijski kodeksi srednjega vijeka: Interdisciplinarna obrada (CROMUSCODEX70) (Breko Kustura, Hana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Hana Breko Kustura
(autor)