Pregled bibliografske jedinice broj: 118774
Mila Kumbatović i njezino razabiranje svijeta
Mila Kumbatović i njezino razabiranje svijeta. Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2003 (monografija)
CROSBI ID: 118774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mila Kumbatović i njezino razabiranje svijeta
(Mila Kumbatović and her Vision of the world)
Autori
Reberski, Ivanka
Prevoditelji
Bašić, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Institut za povijest umjetnosti
Grad
Zagreb
Godina
2003
Stranica
300
ISBN
953-6106-41-8
Ključne riječi
Kumbatović Mila; slikarstvo; skulptura; industrijska skulptura; staklo; 20. stoljeće; pejzaž; suvremena umjetnost
(Kumbatović Mila; painting; sculpture; industrial sculpture; glass; landscape; contemporary art; 20th century art)
Sažetak
Ova monografija daje zaokruženi uvid u složeno likovno djelo slikarice i kiparice Mile Kumbatović. U sukcesivnom slijedu prati evolutivni razvoj stilsko-morfološih preobrazbi nezina slikarstva kroz nekoliko poglavlja koja analitički determiniraju faze i promjene njezina stilskog idioma: Slikarski počeci, Stilske preobrazbe u viziji krčkog krajolika, Ciklus Svijet kamen, Pejzaž (rodnog otoka) kao slikarska konstanta, Svemirski krajolik. Slijedi analiza njezina skulptorskog stvaralaštva u dva poglavlja: Industrijska skulptutura i Lirski pjev u staklu. Slikarstvo Mile kumbatović obilježeno je velikim mijenama u tehnici istilskim opcijama. U slikarstvu se kretala između realnog i aluzivnog, figurativnog i apstraktnog, a snažna gesta, kolrizam i spontana ekspresija bitno su obilježili njezin slikarski idiom. Njezin emotivni interes i slikarski svijet kreće se od neposredno doživljenog krajolika preko mikrouniverzuma do makrokozmosa, od krčkog kamenjara do svemirskih galaksija. Osobito je važno da je slikarica našla emotivno uporište u zavičajnom Krku, ostvarivši neka od najljepših zazivanja jadranskog krajolika. Prema svijetu imaginacije otvorila se ciklusom Svijet kamena, šezdesetih godina, ušavši na originalan način u internacionalni stil organičke apstrakcije i informela. Potkraj stoljeća inventivno se vinula u svemirske prostore do zvijezda i galaksije novim cikluso Svemirskih krajolika. Orijentiravši se u skulpturi na indistrijsku skulpturu upustila se u pravu avanturu invencije i duha. U staklu je ostvarila možda svoj najlirskiji dio opusa.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti