Pregled bibliografske jedinice broj: 1187723
Upravljanje potrošačkim garancijama
Upravljanje potrošačkim garancijama // Računovodstvo i financije, LXVIII (2022), 8; 96-99 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1187723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje potrošačkim garancijama
(Consumer guarantee management)
Autori
Dunković, Dario
Izvornik
Računovodstvo i financije (0350-4506) LXVIII
(2022), 8;
96-99
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
zakonsko jamstvo na proizvod, komercijalno jamstvo, EU, maloprodavač, marketinška strategija
(legal product guarantee, commercial warranty, EU, marketing strategy)
Sažetak
Kod kupaca jača predodžba o kvaliteti proizvoda ako im se ponudi neka garancija ili obećanje kvalitete. Europska politika zaštite potrošača uključuje pravo na zakonsko jamstvo (engl. legal consumer guarantee) za kupljeni proizvod u trajanju od dvije godine. Potrošač može od maloprodavača (ne proizvođača) unutar roka zakonskog jamstva, zatražiti besplatan popravak ili zamjenu, ili može zatražiti umanjenje cijene ili vraćanje plaćenog iznosa u potpunosti, za proizvod za koji se ispostavi da ima nedostatke ili je na njemu nastao kvar koji nije nastao krivnjom potrošača. Rezultati nedavnog istraživanja javnog mnijenja pokazuju kako je u Hrvatskoj samo 25 % potrošača upoznato s pravima iz zakonskog jamstva, dok je to na razini EU 40% potrošača. U članku se objašnjava koncept potrošačke garancije, kako je uređen i kako ga menadžment koristi kao marketinšku strategiju za privlačenje kupaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija