Pregled bibliografske jedinice broj: 1187557
POBOLJŠANJE KVALITETE USLUGE U POSLOVNIM USLUŽNO ORIJENTIRANIM SUSTAVIMA PRILAGODBOM U STVARNOME VREMENU
POBOLJŠANJE KVALITETE USLUGE U POSLOVNIM USLUŽNO ORIJENTIRANIM SUSTAVIMA PRILAGODBOM U STVARNOME VREMENU, 2018., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje / Zavod za elektroniku i računarstvo, Split
CROSBI ID: 1187557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POBOLJŠANJE KVALITETE USLUGE U POSLOVNIM USLUŽNO
ORIJENTIRANIM SUSTAVIMA PRILAGODBOM U STVARNOME
VREMENU
(IMPROVING THE QUALITY OF SERVICE IN BUSINESS
SERVICE-ORIENTED SYSTEMS BY REAL-TIME ADAPTATION)
Autori
Trlin, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje / Zavod za elektroniku i računarstvo
Mjesto
Split
Datum
09.11
Godina
2018
Stranica
124
Mentor
Ivan Zoraja
Ključne riječi
Service-oriented systems, service-oriented systems monitoring, adaptation in SOA system, improving QoS in SOA systems, SOA modelling
Sažetak
U ovoj disertaciji razmatraju se različite strategije prilagodbe (engl. adaptation) za vrijeme izvođenja u cilju poboljšanja razine kvalitete usluge (engl. Quality of Service, QoS) u servisno-orijentiranim sustavima. Za primjenu ovih strategija, dizajnirali smo više tehnika nadzora i instrumentacije, koje su preduvjet za prikupljanje relevantnih informacija o nadziranom sustavu (engl. System under Monitoring, SuM). Prvi znanstveni doprinos u ovoj disertaciji je identifikacija najvažnijih sudionika u procesima nadzora i adaptacije, kao i glavnih komponenti sustava koji se nadziru. U ovom postupku specificirani su preduvjeti i zahtjevi za uspješno izvođenje nadzora i prilagodbe, uključujući i funkcionalne i nefunkcionalne zahtjeve. Drugi znanstveni doprinos u ovoj disertaciji je uspostava generalne arhitekture i dizajna programskog okvira (engl. framework) za nadzor i prilagodbu, i to na tri logičke razine: na razini alata, na adaptacijskoj razini, te na servisnoj razini. Predloženi programski okvir je implementiran u različitim okruženjima, s posebnim naglaskom na mobilne klijente s ograničenim resursima i servise u oblaku (engl. cloud services). Treći znanstveni doprinos u ovom radu je definiranje mehanizama nadzora, kao i tehnika, strategija, mjera i algoritama prilagodbe za uzimanje informacija iz sustava koji se nadzire te njihovog korištenja za izvođenje adekvatnih, dinamičkih akcija za vrijeme izvođenja, u cilju poboljšavanja kvalitete usluge u nadziranom sustavu. U zadnjem poglavlju ove disertacije, modeli, tehnike i algoritmi predstavljeni u ranijim poglavljima su testirani u različitim okruženjima u kojima su demonstrirali svoje mogućnosti dinamičkog poboljšavanja kvalitete usluge u nadziranim sustavima.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek
Profili:
Ivan Zoraja
(mentor)