Pregled bibliografske jedinice broj: 1187455
Nastava na daljinu i studenti dentalne medicine
Nastava na daljinu i studenti dentalne medicine, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1187455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava na daljinu i studenti dentalne medicine
(Distance learning and dental students)
Autori
Zanze Beader, Maura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
49
Mentor
Vodanović, Marin
Ključne riječi
studenti ; nastava
(students ; learning)
Sažetak
Pandemija bolesti COVID-19 utjecala je na mnoge aspekte života pa tako i na obrazovanje. Dana 16. ožujka 2020. godine u Republiku Hrvatsku uvodi se nastava na daljinu koja obuhvaća i studije dentalne medicine. S obzirom na to da studij dentalne medicine podrazumijeva mnogo praktičnog rada i da je uvođenje nastave na daljinu znatno utjecalo na edukaciju studenata i način provođenja nastave u nastavnika, cilj je istraživanja bio utvrditi imaju li studenti i nastavnici potrebne preduvjete za odvijanje nastave na daljinu, kakvi su njihovi stavovi o njoj te što misle o budućnosti nastave na daljinu, odnosno o potencijalnom uvođenju predavanja i seminara (koji ne zahtijevaju praktičan rad) na daljinu kao jednoga od trajnih načina izobrazbe. Istraživanje je provedeno na sva četiri studija dentalne medicine u Republici Hrvatskoj: Stomatološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Fakultetu dentalne medicine Sveučilišta u Rijeci, studiju Dentalne medicine na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Splitu te Fakultetu za dentalnu medicinu i zdravstvo Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Formulirani su online anketni upitnici u Google obrascima (Google Forms) koji su, potom, e-poštom i društvenim mrežama distribuirani studentima i nastavnicima na svim studijima dentalne medicine. Zaprimljeni odgovori 246 studenata te 111 nastavnika obrađeni su u programima „Microsoft Excel“ (2003) i „R Core Team“ (2021). Iz istraživanja proizlazi da velika većina studenata i nastavnika ima potrebne preduvjete za odvijanje nastave na daljinu. Stav studenata o nastavi na daljinu u odnosu na vrijeme prije pandemije i nužnosti njezina provođenja jest poboljšan, dok je stav nastavnika ostao neutralan. Velika većina studenata i nastavnika smatra da laboratorijske, pretkliničke i kliničke vježbe na daljinu ne mogu jednako kvalitetno zamijeniti te iste vježbe izvedene uživo, dok istodobno većina studenata (79, 4 %) i najveći broj nastavnika (66, 7 %) podržava potencijalno uvođenje predavanja i seminara (koji ne zahtijevaju praktičan rad) na daljinu kao jednoga od trajnih načina izobrazbe – bilo u obliku predavanja i seminara u potpunosti online, ili kroz kombinaciju predavanja i seminara online i uživo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Stomatološki fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb
Profili:
Marin Vodanović
(mentor)