Pregled bibliografske jedinice broj: 1187180
Utjecaj dinamičkih sposobnosti i tržišnih čimbenika na poslovni model poduzeća u informacijsko- komunikacijskom sektoru
Utjecaj dinamičkih sposobnosti i tržišnih čimbenika na poslovni model poduzeća u informacijsko- komunikacijskom sektoru, 2022., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1187180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj dinamičkih sposobnosti i tržišnih čimbenika
na poslovni model poduzeća u informacijsko-
komunikacijskom sektoru
(The impact of dynamic capabilities and market
factors on the business model of a company in the
information and communication industry)
Autori
Buntić, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.01
Godina
2022
Stranica
226
Mentor
Lazibat, Tonći
Ključne riječi
poslovni model, adaptabilnost, dinamičke sposobnosti, disrupcija
(business model, market adaptability, dynamic capabilities, disruption)
Sažetak
U doktorskom radu „Utjecaj dinamičkih sposobnosti i tržišnih čimbenika na poslovni model poduzeća u informacijsko-komunikacijskom sektoru“ istražuje se utjecaj odrednica dinamičkih sposobnosti i odrednica tržišnih čimbenika na adaptabilnost poslovnog modela poduzeća. Rad se sastoji od empirijskog i teorijskog dijela istraživanja. U teorijskom dijelu istraživanja istražuje se postojeća znanstvena literatura iz predmetnog područja, dok se kroz metodološke postupke pruža teorijska podloga za istraživanje endogenih i egzogenih utjecaja na poslovni model poduzeća. Nadalje, doktorska disertacija istražit će utjecaj adaptabilnosti poslovnog modela na poslovni rezultat poduzeća u brzo promjenjivu okruženju. Pretpostavka je rada kako je disruptivna inovacija ključna kritična prijetnja među tržišnim čimbenicima zbog koje poduzeća odlučuju stvoriti adaptabilan poslovni model kako bi se prilagodili tržištu na kojem posluju te svojim kupcima. Također, pretpostavka je i kako bi dinamičke sposobnosti zbog svojih karakteristika mogle biti ključni resurs poduzeća prilikom razvoja adaptabilnosti poslovnog modela, što još nije empirijski istraženo u znanstvenoj literaturi. U doktorskoj disertaciji statistički će se testirati navedeni istraživački model s pomoću metode strukturalnog modeliranja kako bi se odredila jačina utjecaja pojedinih varijabli. U znanstvenom istraživanju sudjelovala su poduzeća koja posluju u informacijsko-komunikacijskom sektoru na području Republike Hrvatske. Prikazani rezultati istraživanja mogli bi biti korisni u akademskoj zajednici zbog djelomičnog zatvaranja jaza u znanstvenoj literaturi te poslovnim subjektima u informacijsko- komunikacijskom sektoru zbog novih teorijskih spoznaja.
Izvorni jezik
Hrvatski