Pregled bibliografske jedinice broj: 1186995
Interkulturalna dimenzija obrazovanja i vjeronauk u školama u Europi. Usporedba triju zemalja
Interkulturalna dimenzija obrazovanja i vjeronauk u školama u Europi. Usporedba triju zemalja // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi. Zbornik radova / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2022. str. 133-150 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1186995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna dimenzija obrazovanja i vjeronauk u
školama u Europi. Usporedba triju zemalja
(Intercultural Dimension of Education and Religious
Education in Schools in Europe: Comparison of
Three Countries)
Autori
Filipović, Ana Thea ; Barić, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi. Zbornik radova
/ Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina - Zagreb : Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2022, 133-150
ISBN
978-953-6420-40-7
Skup
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Vjeronauk, interkulturalno obrazovanje, švedska, Njemačka, Hrvatska
(Religious Education, intercultural education, Sweden, Germany, Croatia)
Sažetak
U članku se propituje odnos vjeronauka u školama i interkulturalne dimenzije obrazovanja na primjeru i usporedbi triju zemalja: Švedske, njemačke savezne pokrajine Baden-Württemberg i Republike Hrvatske. Na temelju podataka o religijskoj pripadnosti stanovništva i utjecaja migracija na promjene u religijskom sastavu stanovništva svake od triju zemalja, analiziraju se pravni okviri vjeronauka i odrednice vjeronaučnih kurikuluma, posebno one koje se odnose na promicanje interkulturalnog i međureligijskog dijaloga, prihvaćanje različitosti, suzbijanje ksenofobije te promicanje društvene kohezije i mira. U odnosu na Republiku Hrvatsku također se propituju posljedice i značenje aktualnih promjena i tijekova za izobrazbu nastavnika vjeronauka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-3661 - Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu (RELIGOBRAZ) (Razum, Ružica, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb