Pregled bibliografske jedinice broj: 1186957
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o holokaustu
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o holokaustu // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik radova = Innovative methods of teaching in arts : conference proceedings book / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 220-233 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1186957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o holokaustu
(Film, Music And Visual Arts: An Interdisciplinary Approach To Teaching The Holocaust)
Autori
Dilica, Kristina ; Miletić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik radova = Innovative methods of teaching in arts : conference proceedings book
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 220-233
ISBN
978-953-8181-43-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području" = 3rd international scientific and artistic symposium on pedagogy in the arts "Innovative methods of teaching in arts"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
film ; glazba ; holokaust ; poučavanje ; projektna nastava ; vizualne umjetnosti
(film ; music ; Holocaust ; teaching ; project-based learning ; visual arts)
Sažetak
Sažetak: Izazovi, reformske promjene i budućnost odgoja i obrazovanja zahtijevaju od učitelja svakodnevno otkrivanje novih metoda poučavanja i prilagodbe suvremenoj nastavi. Suvremeni pristupi poučavanju poput istraživačkog učenja, suradničkog učenja i projektne nastave pružaju mogućnost aktivnog uključivanja učenika u nastavni proces. Učenik samostalnim istraživanjem i suradnjom sa suučenicima otkriva i usvaja nove spoznaje te razvija vještine i kompetencije. Poučavanje povijesti ima ključnu ulogu za razvoj i razumijevanje uzroka i posljedica svijeta koji nas okružuje. Kako je kurikul nastave povijesti ograničen brojem sati, uključuju se ostali predmeti u poučavanje holokausta. Uključivanjem umjetnosti (književnost, film i glazba) tema se proširuje i potiče učenike na dodatna istraživanja, razmišljanja i aktualizaciju. Ti povijesni događaji ostavili su brojne posljedice na svim područjima društvenog razvoja, od znanosti do umjetnosti, a da bi učenici to mogli što bolje razumjeti, važno ih je sagledati i s aspekta umjetničkih tvorevina koje su na tu temu nastajale godinama kasnije s istim ciljem kao i samo poučavanje – kultura sjećanja i osvješćivanje tragičnih događaja koji se više nikad ne smiju ponoviti. Film i glazba su jedni od najvažnijih elemenata u poučavanju, posebno u projektnoj nastavi. Nadalje, kroz pregled i analizu dostupne domaće i strane stručne i znanstvene literature dat ćemo uvid u važnost poučavanja uzroka i posljedica holokausta, njihovog povezivanja sa sadašnjošću i aktualnim problemima. Na primjeru projektnog dana ostvarenog u nastavi istaknut će se pozitivni i negativni aspekti ovakve metode nastave i dati smjernice za unaprjeđenje osnovnoškolskog obrazovanja te razvoj međupredmetnih tema koje uključuju poučavanje o holokaustu. Cilj ovog rada je kroz prikazani koncept u praksi ukazati na mogućnosti koje inovativne metode poučavanja pružaju unutar međupredmetnih tema i prikazati važnost suradničkog učenja i korištenja audio-vizualnih medija kao odgovor na obrazovne potrebe današnjih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Glazbena umjetnost, Književnost