Pregled bibliografske jedinice broj: 1186890
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi glazbeno- pedagoških predmeta u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi glazbeno- pedagoških predmeta u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 366-385 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1186890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi glazbeno-
pedagoških predmeta u skladu s paradigmom nastave
usmjerene na studenta
(Project method in university teaching of music-
pedagogical subjects in accordance with the
paradigm of student-centered teaching)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 366-385
ISBN
978-953-8181-43-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbeno-pedagoških predmeta, nastava usmjerena na studenta, projektna metoda, studenti
(teaching of music-pedagogical subjects, student-centered teaching, project method, students)
Sažetak
Visokoškolske ustanove trebale bi omogućiti organiziranje sveučilišne nastave u kojoj se studente potiče na preuzimanje aktivne uloge u procesu učenja, a to znači da bi danas dominantna paradigma podučavanja na visokoškolskim ustanovama trebala biti nastava usmjerena na studenta. Također, vrednovanje i ocjenjivanje studenata trebali bi biti u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta, a to znači da se vrednuje i ocjenjuje sam proces učenja, tj. Aktivnost studenta, a ne isključivo usvojene činjenice ili gotov uradak ostvaren od strane studenta. Nastava usmjerena na studenta nije još dovoljno prepoznata i prihvaćena u praksi sveučilišne nastave te je i dalje u velikoj mjeri zastupljena tradicionalna nastava, tj. Nastava usmjerena na nastavnika. Sveučilišni nastavnik je odgovoran za svoj nastavnički rad i permanentno usavršavanje u području nastavničkih kompetencija kako bi mogao odabrati i primijeniti odgovarajuće nastavne strategije, metode i postupke koji bi omogućili aktivno učenje studenata. Projektna metoda je u skladu sa zahtjevima paradigme nastave usmjerene na studenta i omogućuje iskustveno učenje. U ovom radu prikazat će se nekoliko primjera iz prakse u razdoblju od 2014. do 2019. godine, tj. Realizacija projektne metode u sveučilišnoj nastavi glazbeno- pedagoških predmeta: Metodike nastave teorijskih glazbenih predmeta, Pedagoške prakse nastave teorijskih glazbenih predmeta, Metodike nastave glazbe općeobrazovnih škola I i Metodike nastave glazbene kulture II. Studenti studija Glazbena pedagogija i Učiteljskog studija u Osijeku bili su uključeni u pripremu i realizaciju glazbeno- pedagoških projekata pod sljedećim nazivima: Glazba i igra, Filmska glazba, Stvaralaštvo Franje Krežme kao doprinos „Europskoj godini kulturne baštine 2018.“, Tempo, Vrijeme i glazba, Božićnim pjesmama putujemo Hrvatskom, Sunce i glazba i Valovi u glazbi. Navedeni projekti omogućili su ostvarivanje zadanih ishoda učenja glazbeno-pedagoških predmeta sa svrhom razvijanja i stjecanja stručnih i pedagoških kompetencija studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Suorganizator simpozija i sunakladnik zbornika:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)