Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1186760

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja


Piršl, Elvi
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 8-22


CROSBI ID: 1186760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja
(Education for Intercultural Competence of (Religious Education) Teachers)

Autori
Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe

Urednik/ci
Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina

Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
8-22

ISBN
978-953-6420-40-7

Ključne riječi
europska dimenzija obrazovanja, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija, (vjero)učitelji
(european dimension of education, intercultural education, intercultural competence, (religion) teachers)

Sažetak
U radu se razmatra problem europske dimenzije u obrazovanju s posebnim osvrtom na jedan od njezinih indikatora, a to su europske vrijednosti, čija su glavna okosnica interkulturalizam, demokracija, ljudska prava, tolerancija, socijalna pravda i poštivanje različitosti. Važnost interkulturalnog odgoja je u sintezi posebnih i općih ciljeva intelektualnog, moralnog, etičkog i društvenog odgoja, ali i interkulturalnog obrazovanja. Cilj interkulturalnog odgoja i obrazovanja ne bi smio biti isključivo u znanju, nego u stavu prema znanju i potrazi za njim i njegovoj uporabi u korist pojedinca, ali i društva. Stoga bi se interkulturalni odgoj i obrazovanje trebao provoditi ne kao svojevrstan dodatak postojećim predmetima ili pak uvođenjem novoga nastavnog predmeta, nego kao načelo koje prožima ne samo sve nastavne predmete nego i cjelokupan život škole. Promicanje interkulturalnih načela i vrijednosti nemoguće je bez učiteljske interkulturalne kompetencije, koja predstavlja temelj kvalitetnog interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Učitelji kao kreatori interkulturalnih odnosa trebali bi biti uzor svojim učenicima i omogućiti nastavu koja se temelji na međusobnom razumijevanju, ravnopravnosti i interkulturalnoj osjetljivosti, koja će učenicima omogućiti da izrastu u osobe koje razumiju i cijene druge kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je objavljen u dvojezičnom e-zborniku koji je
nastao u okviru znanstveno-istraživačkog projekta
RELIGOBRAZ – Doprinos religijskog obrazovanja
suživotu u multikulturalnome društvu. RELIGOBRAZ je
projekt Katoličkoga bogoslovnog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu kojeg financira Hrvatska
zaklada za znanost, a predviđeno vrijeme trajanja
projekta je od 15. siječnja 2020. do 14. siječnja
2024. godine. Dvojezični e-zbornik naslovljen
"Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi"
plod je Međunarodne znanstvene konferencije istog
naslova održane 20. rujna 2021. godine na
Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u
Zagrebu.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Elvi Piršl (autor)

Poveznice na istraživačke podatke:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Piršl, Elvi
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 8-22
Piršl, E. (2022) Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja. U: Razum, R., Malović, N. & Vujica, K. (ur.) Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe. Zagreb, Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 8-22.
@inbook{inbook, author = {Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2022}, pages = {8-22}, keywords = {europska dimenzija obrazovanja, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija, (vjero)uc\vitelji}, isbn = {978-953-6420-40-7}, title = {Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)uc\vitelja}, keyword = {europska dimenzija obrazovanja, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija, (vjero)uc\vitelji}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2022}, pages = {8-22}, keywords = {european dimension of education, intercultural education, intercultural competence, (religion) teachers}, isbn = {978-953-6420-40-7}, title = {Education for Intercultural Competence of (Religious Education) Teachers}, keyword = {european dimension of education, intercultural education, intercultural competence, (religion) teachers}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font