Pregled bibliografske jedinice broj: 1186760
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (vjero)učitelja // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 8-22
CROSBI ID: 1186760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
(vjero)učitelja
(Education for Intercultural Competence of (Religious
Education) Teachers)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi Religious Education in Intercultural Europe
Urednik/ci
Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
8-22
ISBN
978-953-6420-40-7
Ključne riječi
europska dimenzija obrazovanja, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija, (vjero)učitelji
(european dimension of education, intercultural education, intercultural competence, (religion) teachers)
Sažetak
U radu se razmatra problem europske dimenzije u obrazovanju s posebnim osvrtom na jedan od njezinih indikatora, a to su europske vrijednosti, čija su glavna okosnica interkulturalizam, demokracija, ljudska prava, tolerancija, socijalna pravda i poštivanje različitosti. Važnost interkulturalnog odgoja je u sintezi posebnih i općih ciljeva intelektualnog, moralnog, etičkog i društvenog odgoja, ali i interkulturalnog obrazovanja. Cilj interkulturalnog odgoja i obrazovanja ne bi smio biti isključivo u znanju, nego u stavu prema znanju i potrazi za njim i njegovoj uporabi u korist pojedinca, ali i društva. Stoga bi se interkulturalni odgoj i obrazovanje trebao provoditi ne kao svojevrstan dodatak postojećim predmetima ili pak uvođenjem novoga nastavnog predmeta, nego kao načelo koje prožima ne samo sve nastavne predmete nego i cjelokupan život škole. Promicanje interkulturalnih načela i vrijednosti nemoguće je bez učiteljske interkulturalne kompetencije, koja predstavlja temelj kvalitetnog interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Učitelji kao kreatori interkulturalnih odnosa trebali bi biti uzor svojim učenicima i omogućiti nastavu koja se temelji na međusobnom razumijevanju, ravnopravnosti i interkulturalnoj osjetljivosti, koja će učenicima omogućiti da izrastu u osobe koje razumiju i cijene druge kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen u dvojezičnom e-zborniku koji je
nastao u okviru znanstveno-istraživačkog projekta
RELIGOBRAZ – Doprinos religijskog obrazovanja
suživotu u multikulturalnome društvu. RELIGOBRAZ je
projekt Katoličkoga bogoslovnog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu kojeg financira Hrvatska
zaklada za znanost, a predviđeno vrijeme trajanja
projekta je od 15. siječnja 2020. do 14. siječnja
2024. godine. Dvojezični e-zbornik naslovljen
"Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi"
plod je Međunarodne znanstvene konferencije istog
naslova održane 20. rujna 2021. godine na
Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u
Zagrebu.