Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1186734

Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave


Jurič, Martina; Vuić, Božica
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split : Zagreb: Fiozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatsko filooško društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1186734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave
(The imapct of vebal content presented in television and radio programs on early elementary school students lexical and semantic development)

Autori
Jurič, Martina ; Vuić, Božica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela - Split : Zagreb : Fiozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatsko filooško društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020, 51-51

ISBN
978-953-352-048-3

Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
leksičko-semantički razvoj, mediji, učenici osnovne škole
(elementary school students, lexical-semantic development, media)

Sažetak
Od nastanka tiska do pojave interneta u suvremenom društvu propituju se mogući utjecaji i odnos prema medijskim sadržajima. U brojnim relevantnim istraživanjima o navedenim problemima uočavaju se dva smjera. S jedne strane pretpostavljao se negativan utjecaj medijskoga konzumerizma, dok su druga istraživanja usmjerena na otkrivanje i osvješćivanje pozitivnih učinaka korištenja medijskih sadržaja. (Ilišin i sur., 2001). Knezović i Maksimović navode kako se masovni mediji nameću kao interaktivna nužnost i najkorišteniji oblik razonode. Također, smatraju kako suvremeni čovjek treba biti svjestan činjenice da masovni mediji izazivaju promjene u ponašanjima, međuljudskim odnosima i komunikaciji, osobito među mladima (Knezović, Maksimović, 2016, str. 646). Prema Šego, mediji imaju ulogu u poticanju jezično-govornog razvoja djece (Šego, 2009, str. 119:120). S druge strane, Težak smatra kako su upravo mediji, osobito televizija i radio, širitelji jezične nekulture (Težak, 2002). Da bi se utvrdio mogući utjecaj verbalnih sadržaja na jezični razvoj učenika u primarnom obrazovanju, provedeno je istraživanje među učenicima razredne nastave osnovnih škola u gradu Petrinji i Zagrebu. O navedenoj temi ispitana su i stajališta učitelja razredne nastave na području Republike Hrvatske. Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave. Istraživanjem je ispitano sto osamdeset i dvoje učitelja (N=182) te sto četrdeset učenika (N=140) osnovnih škola. U istraživanju je primijenjen polustrukturirani anonimni upitnik za učitelje. Ispitivanje učenika provedeno je u skladu s Etičkim kodeksom. Dobiveni su rezultati pokazali kako učitelji u neposrednoj nastavnoj praksi uviđaju i pozitivan i negativan utjecaj koji čine verbalni televizijski i radijski sadržaji. Nadalje, analiza rezultata ispitanih učenika pokazuje da oni primjenjuju izraze, oblike i značenje riječi dolazeći u doticaj s verbalnim sadržajima navedenih medija u osobnim komunikacijskim kontekstima, ali i u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja upućuju na zaključak da o formalnom, neformalnom i informalnom utjecaju verbalnih medijskih sadržaja na govorni i jezični razvoj učenika mlađe osnovnoškolske dobi treba neprestano kritički razmišljati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Božica Vuić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

inet1.ffst.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jurič, Martina; Vuić, Božica
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split : Zagreb: Fiozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatsko filooško društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Jurič, M. & Vuić, B. (2020) Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave. U: Nigoević, M. & Matešić, M. (ur.)Jezično i izvanjezično u međudjelovanju.
@article{article, author = {Juri\v{c}, Martina and Vui\'{c}, Bo\v{z}ica}, year = {2020}, pages = {51-51}, keywords = {leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ki razvoj, mediji, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, isbn = {978-953-352-048-3}, title = {Mogu\'{c}i utjecaj jezi\v{c}nih sadr\v{z}aja televizijskih i radijskih programa na leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ki razvoj u\v{c}enika razredne nastave}, keyword = {leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ki razvoj, mediji, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, publisher = {Fiozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu ; Hrvatsko filoo\v{s}ko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juri\v{c}, Martina and Vui\'{c}, Bo\v{z}ica}, year = {2020}, pages = {51-51}, keywords = {elementary school students, lexical-semantic development, media}, isbn = {978-953-352-048-3}, title = {The imapct of vebal content presented in television and radio programs on early elementary school students lexical and semantic development}, keyword = {elementary school students, lexical-semantic development, media}, publisher = {Fiozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu ; Hrvatsko filoo\v{s}ko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font