Pregled bibliografske jedinice broj: 1186734
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split : Zagreb: Fiozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatsko filooško društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020. str. 51-51 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1186734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i
radijskih programa na leksičko-semantički razvoj
učenika razredne nastave
(The imapct of vebal content presented in
television and radio programs on early elementary
school students lexical and semantic development)
Autori
Jurič, Martina ; Vuić, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
/ Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela - Split : Zagreb : Fiozofski fakultet Sveučilišta u Splitu ; Hrvatsko filooško društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020, 51-51
ISBN
978-953-352-048-3
Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
leksičko-semantički razvoj, mediji, učenici osnovne škole
(elementary school students, lexical-semantic development, media)
Sažetak
Od nastanka tiska do pojave interneta u suvremenom društvu propituju se mogući utjecaji i odnos prema medijskim sadržajima. U brojnim relevantnim istraživanjima o navedenim problemima uočavaju se dva smjera. S jedne strane pretpostavljao se negativan utjecaj medijskoga konzumerizma, dok su druga istraživanja usmjerena na otkrivanje i osvješćivanje pozitivnih učinaka korištenja medijskih sadržaja. (Ilišin i sur., 2001). Knezović i Maksimović navode kako se masovni mediji nameću kao interaktivna nužnost i najkorišteniji oblik razonode. Također, smatraju kako suvremeni čovjek treba biti svjestan činjenice da masovni mediji izazivaju promjene u ponašanjima, međuljudskim odnosima i komunikaciji, osobito među mladima (Knezović, Maksimović, 2016, str. 646). Prema Šego, mediji imaju ulogu u poticanju jezično-govornog razvoja djece (Šego, 2009, str. 119:120). S druge strane, Težak smatra kako su upravo mediji, osobito televizija i radio, širitelji jezične nekulture (Težak, 2002). Da bi se utvrdio mogući utjecaj verbalnih sadržaja na jezični razvoj učenika u primarnom obrazovanju, provedeno je istraživanje među učenicima razredne nastave osnovnih škola u gradu Petrinji i Zagrebu. O navedenoj temi ispitana su i stajališta učitelja razredne nastave na području Republike Hrvatske. Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj jezičnih sadržaja televizijskih i radijskih programa na leksičko-semantički razvoj učenika razredne nastave. Istraživanjem je ispitano sto osamdeset i dvoje učitelja (N=182) te sto četrdeset učenika (N=140) osnovnih škola. U istraživanju je primijenjen polustrukturirani anonimni upitnik za učitelje. Ispitivanje učenika provedeno je u skladu s Etičkim kodeksom. Dobiveni su rezultati pokazali kako učitelji u neposrednoj nastavnoj praksi uviđaju i pozitivan i negativan utjecaj koji čine verbalni televizijski i radijski sadržaji. Nadalje, analiza rezultata ispitanih učenika pokazuje da oni primjenjuju izraze, oblike i značenje riječi dolazeći u doticaj s verbalnim sadržajima navedenih medija u osobnim komunikacijskim kontekstima, ali i u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja upućuju na zaključak da o formalnom, neformalnom i informalnom utjecaju verbalnih medijskih sadržaja na govorni i jezični razvoj učenika mlađe osnovnoškolske dobi treba neprestano kritički razmišljati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti