Pregled bibliografske jedinice broj: 1186610
Utjecaj stavova i preferencija djece na odluke roditelja prilikom kupnje prehrambenih proizvoda
Utjecaj stavova i preferencija djece na odluke roditelja prilikom kupnje prehrambenih proizvoda, 2022., diplomski rad, Zagreb
CROSBI ID: 1186610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stavova i preferencija djece na odluke
roditelja prilikom kupnje prehrambenih proizvoda
(Influence of children's attitudes and preferences on
parents' decisions while purchasing food items)
Autori
Koluder, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Mjesto
Zagreb
Datum
04.03
Godina
2022
Stranica
XX
Mentor
Brečić, Ružica
Ključne riječi
kupovno ponašanje ; marketing hrane ; djeca ; roditelji
(shopping behavior ; food marketing ; children ; parents)
Sažetak
Ovaj rad je istražio percepciju roditelja o gnjavaži (eng. Nag factor) djece, zatim su ispitane percepcije roditelja o utjecaju medija čije je oglašavanje usmjereno na djecu, a posljedično utječu na kupovne odluke roditelja. Nadalje, utvrđene su odrednice koje utječu na odabir prehrambenih proizvoda od strane roditelja. Istraživanje je bilo usmjereno na roditelje, putem elektronskog anketnog upitnika kojim je prikupljeno 105 odgovora. Na temelju rezultata istraživanja zaključuje se kako djeca ne uznemiruju roditelje te od njih ne zahtijevaju određene proizvode usmeno, upirući prstom u njih ili stavljajući ih u košaricu prilikom kupnje prehrambenih namirnica. Na formiranje dječjih preferencija najviše utječu mediji, posebno internet (YouTube), stoga bitnu ulogu u plasiranju prehrambenog sadržaja imaju marketinške kampanje. Prilikom kupnje namirnica za svoju djecu roditelji pažnju usmjeravaju na cijenu i marku, a da manje uzimaju u obzir pakiranje, promotivne poruke i zahtjeve djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija