Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1186177

Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja


Medić, Igor
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja // SaZnanje, (2020), 2; 458-470 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1186177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja
(The role of formative assessment in teaching essay writing skills in high school Croatian language classrooms)

Autori
Medić, Igor

Izvornik
SaZnanje (2744-1210) (2020), 2; 458-470

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
formativno vrednovanje, jezično izražavanje, popis za (samo)vrednovanje, esej
(formative assessment, rubrics, essay)

Sažetak
U sklopu provođenja kurikulske reforme u osnovnoškolskome i u srednjoškolskome sustavu Republike Hrvatske od šk. god. 2018./2019. jedna je od važnih promjena i uvođenje različitih oblika formativnoga vrednovanja uz sumativno vrednovanje, koje je dominiralo u tradicionalnome pristupu poučavanju. Prema novomu Kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u osnovnim školama i gimnazijama (2019.), kao i prema drugim predmetnim kurikulumima, osim vrednovanja naučenoga u nastavi treba njegovati vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje. Rad će na tragu tih zahtjeva predložiti moguće načine vrednovanja u predmetnome području izražavanja u gimnazijskoj nastavi Hrvatskoga jezika, i to na primjeru pisanja eseja kao uzornoga raspravljačkog teksta. Opisuju se situacije u kojima se zadaju i uvježbavaju takvi zadatci i predlažu se popisi za samovrednovanje i za vrednovanje tako nastalih uradaka, kojima se potiču refleksija i razvoj metakognitivnih znanja. Cilj je rada ponuditi više konkretnih primjera iz nastavne prakse koji povezuju oblike formativnoga vrednovanja i nastavu izražavanja u materinskome jeziku s razvijanjem složenih znanja i vještina koje obuhvaćaju funkcionalna i stvaralačka pismenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Igor Medić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Medić, Igor
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja // SaZnanje, (2020), 2; 458-470 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Medić, I. (2020) Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja. SaZnanje, (2), 458-470.
@article{article, author = {Medi\'{c}, Igor}, year = {2020}, pages = {458-470}, keywords = {formativno vrednovanje, jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, popis za (samo)vrednovanje, esej}, journal = {SaZnanje}, number = {2}, issn = {2744-1210}, title = {Uloga formativnoga vrednovanja u srednjo\v{s}kolskoj nastavi jezi\v{c}noga izra\v{z}avanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvje\v{z}bavanja pisanja eseja}, keyword = {formativno vrednovanje, jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, popis za (samo)vrednovanje, esej} }
@article{article, author = {Medi\'{c}, Igor}, year = {2020}, pages = {458-470}, keywords = {formative assessment, rubrics, essay}, journal = {SaZnanje}, number = {2}, issn = {2744-1210}, title = {The role of formative assessment in teaching essay writing skills in high school Croatian language classrooms}, keyword = {formative assessment, rubrics, essay} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font