Pregled bibliografske jedinice broj: 1186177
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja // SaZnanje, (2020), 2; 458-470 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1186177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga formativnoga vrednovanja u srednjoškolskoj
nastavi jezičnoga izražavanja u predmetu Hrvatski
jezik na primjeru uvježbavanja pisanja eseja
(The role of formative assessment in teaching essay
writing skills in high school Croatian language
classrooms)
Autori
Medić, Igor
Izvornik
SaZnanje (2744-1210)
(2020), 2;
458-470
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
formativno vrednovanje, jezično izražavanje, popis za (samo)vrednovanje, esej
(formative assessment, rubrics, essay)
Sažetak
U sklopu provođenja kurikulske reforme u osnovnoškolskome i u srednjoškolskome sustavu Republike Hrvatske od šk. god. 2018./2019. jedna je od važnih promjena i uvođenje različitih oblika formativnoga vrednovanja uz sumativno vrednovanje, koje je dominiralo u tradicionalnome pristupu poučavanju. Prema novomu Kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik u osnovnim školama i gimnazijama (2019.), kao i prema drugim predmetnim kurikulumima, osim vrednovanja naučenoga u nastavi treba njegovati vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje. Rad će na tragu tih zahtjeva predložiti moguće načine vrednovanja u predmetnome području izražavanja u gimnazijskoj nastavi Hrvatskoga jezika, i to na primjeru pisanja eseja kao uzornoga raspravljačkog teksta. Opisuju se situacije u kojima se zadaju i uvježbavaju takvi zadatci i predlažu se popisi za samovrednovanje i za vrednovanje tako nastalih uradaka, kojima se potiču refleksija i razvoj metakognitivnih znanja. Cilj je rada ponuditi više konkretnih primjera iz nastavne prakse koji povezuju oblike formativnoga vrednovanja i nastavu izražavanja u materinskome jeziku s razvijanjem složenih znanja i vještina koje obuhvaćaju funkcionalna i stvaralačka pismenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija