Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1186010

ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI


Zloković, Jasminka
ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI // UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2021. str. 729-742 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1186010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI
(RAISING CHILDREN IN THE FAMILY, CHALLENGES AND PERSPECTIVES - CONTRIBUTION TO THE FAMILY EMPOWERMENT MODEL)

Autori
Zloković, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2021, 729-742

Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odgoj, razvojni ciljevi, moralne vrijednosti, osnaživanje obitelji
(upbringing, development goals, moral values, family empowerment)

Sažetak
Svjesni otvorenih pitanja o odgoju kao procesu u radu ne pretendiramo na sveobuhvatan pristup o teorijama odgoja. Aktualno stanje upućuje na zanemarivanje značaja odgoja i odgojnih funkcija. Izostaju šire rasprave može li obitelj i društvo primjereno ljudskom dostojanstvu odgovoriti izazovima zanemarujući značaj odgoja i proklamiranih ciljeva humanog razvoja osobe. U osebujnom dijapazonu kriza kao društveno razvojno- tranzicijske “neminovnosti” (gospodarska, socijalna i dr.) s obzirom na moguće posljedice krizu odgoja i moralnih vrijednosti smatramo ozbiljnom krizom na koju sukladno problemu suvremena pedagogijska znanost valja primjereno reagirati. U radu su prikazani rezultati rasprave o nekim aspektima odgoja djece, izazove i viziju odgoja djece u budućnosti. Ispitanici (N=425) su odgojno- obrazovni i zdravstveni djelatnici, izvanredni studenti sa dva Sveučilišta u RH: Filozofski fakultet i Zdravstveni studiji u Rijeci ; Zdravstveni studij Sveučilišta Sjever. Vođena je forum rasprave tijekom dvije akademske godine (2019-2021) što je omogućilo pluralizam mišljenja i različitost fokusa u odnosu na izazove i perspektive odgoja djece. Ispitanicima su postavljena tri tematska pitanja na koja se zahtijevao esejski tip odgovora. Analitičko- strukturalnim pristupom odgovori ispitanika s jedne strane upućuju na optimističnost glede stanja i perspektiva odgojne funkcije prije svega roditelja dok s druge strane detektirani su prema mišljenju ispitanika ključni odgojni problemi kao što je odgojna abdikacija roditelja, permisivne i rizične „cetrifugalne“ obitelji kao i pretjerano zaštitničko „helikoptersko“ roditeljstvo. Škola kao inače potencijalno respektabilna odgojna sredina sve više posvećuje pozornost obrazovnom aspektu. Rezultati pridonose pedagoškoj znanosti i praksi prvenstveno fokusu na primarno preventivne i intervencijske aktivnosti kako bi se približili općem cilju uspješnijeg funkcioniranja obitelji kao i snažnijem poticanju odgojne funkcije škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Comprehensive approach to educational theories. It
seems that the importance of upbringing and the
family educational functions are marginalized in
the current situation. It should be discussed more
broadly whether the family and society can respond
to the challenges by neglecting the importance of
education and the proclaimed goals of all human
development. Modern pedagogical science should
respond appropriately to the possible consequences
of the education and moral values crisis,
especially because of the peculiarly range of
crises as a social development-transition
"inevitability" (economic, social, etc.). Through
the analytical-structural approach, the
respondents were asked three thematic questions
about the upbringing of children in the family.
Respondents (425) are educational and health
professionals, part-time students of 729
two Universities in the Republic of Croatia, the
Faculty of Humanities and Social Sciences and
Health Studies in Rijeka; University of North
Health Studies. The answers were collected through
a forum discussion during the two academic years
from 2019 to 2021, which included a larger number
of respondents, gave the possibility of
pluralism of opinion and focus on challenges and
perspectives in raising children.



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Jasminka Zloković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zloković, Jasminka
ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI // UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2021. str. 729-742 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Zloković, J. (2021) ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNAŽIVANJA OBITELJI. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH.
@article{article, author = {Zlokovi\'{c}, Jasminka}, year = {2021}, pages = {729-742}, keywords = {odgoj, razvojni ciljevi, moralne vrijednosti, osna\v{z}ivanje obitelji}, title = {ODGOJ DJECE U OBITELJI, IZAZOVI I PERSPEKTIVE - PRILOG MODELU OSNA\v{Z}IVANJA OBITELJI}, keyword = {odgoj, razvojni ciljevi, moralne vrijednosti, osna\v{z}ivanje obitelji}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Zlokovi\'{c}, Jasminka}, year = {2021}, pages = {729-742}, keywords = {upbringing, development goals, moral values, family empowerment}, title = {RAISING CHILDREN IN THE FAMILY, CHALLENGES AND PERSPECTIVES - CONTRIBUTION TO THE FAMILY EMPOWERMENT MODEL}, keyword = {upbringing, development goals, moral values, family empowerment}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font