Pregled bibliografske jedinice broj: 1185659
Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet
Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na Europu i svijet // Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 161 (2020), (1-2); 45-61 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1185659 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mala djeca pred malim ekranima: Hrvatska u odnosu na
Europu i svijet
(Small children in front of screens: Croatia in
relation to Europe and the world)
Autori
Roje Đapić, Mia ; Buljan Flander, Gordana ; Selak Bagarić, Ella
Izvornik
Napredak : Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju (1330-0059) 161
(2020), (1-2);
45-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
edukacija, predškolska djeca, roditelji, Screen Time
(education, preschoolers, parents, screen time)
Sažetak
Screen Time odnosi se na ukupno vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima. Prema preporukama stručnjaka djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće trebala koristiti male ekrane, a do polaska u školu to vrijeme bi trebalo biti maksimalno sat vremena, uz aktivnu uključenost roditelja. Cilj ovog rada bio je ispitati navike korištenja malih ekrana kod djece predškolske dobi u Hrvatskoj te ih usporedno analizirati s dostupnim podatcima drugih država. Prikazani podatci odnose se na 653 djece koja pohađaju predškolske ustanove u Republici Hrvatskoj, a dobiveni su od njihovih skrbnika. Rezultati pokazuju da sva djeca predškolske dobi koriste male ekrane, započinju prije druge godine te ih svakodnevno koriste više od dva sata. Roditelji daju djeci male ekrane za zabavu, učenje, zaokupljanje pažnje i uklapanje u društvo, a glavni izazovi roditelja su uspostavljanje pravila i nadzora te procjena korisnosti/štetnosti malih ekrana. Zaključno, vrijeme koje djeca provode pred malim ekranima premašuje preporuke stručnjaka i stavlja djecu u razvojno rizičnu skupinu, pa se implicira potreba za edukacijom, prevencijom i ranom intervencijom od vrtićke dobi djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA