Pregled bibliografske jedinice broj: 1185526
Razvoj humanoidnih robota kao nastavnih materijala u nastavi engleskoga jezika primarnoga obrazovanjea
Razvoj humanoidnih robota kao nastavnih materijala u nastavi engleskoga jezika primarnoga obrazovanjea // Knjiga sažetaka: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja - Dani doktoranada 2021. / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor (ur.).
Osijek, 2021. str. 29-30 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1185526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj humanoidnih robota kao nastavnih materijala u
nastavi engleskoga jezika primarnoga obrazovanjea
(Development of Humanoid Robots as Instructional
Materials in Primary School English Language
Teaching (ELT))
Autori
Karabin, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja - Dani doktoranada 2021.
/ Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor - Osijek, 2021, 29-30
ISBN
978-953-8371-04-2
Skup
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
edukacijska robotika ; humanoidni roboti ; nastava engleskog jezika
(educational robotics ; humanoid robots ; English language teaching)
Sažetak
Posebnost nastave stranoga jezika je u tome što su unutar iste uključene najrazličitije nastavne teme, a uz to se usvajaju jezične vještine uz korištenje raznovrsnih nastavnih materijala. Posljednji nastavni materijal, koji je ujedno dio obrazovne tehnologije, koji se postupno uvodi u nastavu stranog jezika je obrazovni robot (Nikolić, 2016). To je rezultiralo pojavom termina učenja uz pomoć robota (eng. Robot-Assisted Language Learning ; Han, 2012), što se odnosi na učenje jezika uz robota koji ima antropomorfna obilježja s naglaskom na suradničko i interaktivno učenje. Cilj ovoga rada je ponuditi primjer triju humanoidnih robota (UBTECH Alpha 1 Pro, Leju Aelos 1S, Meccano Meccanoid 2.0 G16) koje je moguće koristiti u nastavi engleskoga jezika. U okviru opisa robota kratko će se navesti primjeri aktivnosti uz koju se robot može koristiti, a pritom će se služiti sljedećim udžbenicima: New Building Blocks 1, New Building Blocks 3 i Hello, World!. Navedene aktivnosti je moguće prilagoditi potrebama učenika, veličini razreda te primijeniti i u ostalim razredima ranog učenja engleskoga jezika. Predložene nastavne aktivnosti će uključivati grupni rad i/ili individualni rad učenika. Svaka aktivnost će biti različita te će se u svakoj uz korištenje robota koristiti i engleski jezik. Za svaku aktivnost će se predvidjeti odgojno- obrazovni ishodi učenja prema posljednjem obrazovnom kurikulumu i očekivano trajanje aktivnosti. Važno je napomenuti da će predložena nastavna aktivnosti biti samo jedna od aktivnosti cijelog nastavnog sata koji će uključivati međupredmentu korelaciju nastavnog predmeta Engleski jezik i nastavnog predmeta Informatike. Nastavne aktivnosti će se upotpuniti konkretnim primjerima iz udžbenika, koji se koristi u nastavi, te će se ponuditi prijedlog u kojem se razredu one mogu upotrijebiti. Razvijanje i uključivanje robota kao nastavnog materijala u nastavni proces se u svijetu aktivno događa posljednjih dva desetljeća (Han, 2012), no ono je u Republici Hrvatskoj tek u povojima. Prema Randallovoj (2019), najčešće korišteni roboti u nastavnome procesu su oni antropomorfnog izgleda, tzv. humanoidni roboti. Iz tog razloga, ovim preglednim radom se dionicima odgojno-obrazovnog procesa želi ponuditi opis triju humanoidnih robota koje je moguće koristiti na nastavi engleskoga jezika u osnovnoškolskome obrazovanju uz primjer nastavnih aktivnosti koje koreliraju dva različita nastavna predmeta (Engleski jezik i Informatika) te međupredmetno ostvaruju odgojne i obrazovne ishode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-5917 - Transformacija robota u edukacijsko sredstvo (TRES) (Sović Kržić, Ana, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Petra Karabin
(autor)