Pregled bibliografske jedinice broj: 1185459
Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju
Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju, 2020., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1185459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje procesa kreiranja i
implementacije preventivne socijalnopedagoške
intervencije u školskom okruženju
(Monitoring the process of the development and
implementation of a preventive sociopedagogical
intervention in a school setting)
Autori
Serdar, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2020
Stranica
113
Mentor
Mihić, Josipa ; Borić, Ivana
Ključne riječi
implementacija, praćenje procesa implementacije ; škola ; prevencija ; sociopedagoške intervencije
(implementation, monitoring the implementation process ; school ; prevention ; sociopedagogical interventions)
Sažetak
Cilj istraživačkog rada Praćenje procesa kreiranja i implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju bio je prikazati postupak kreiranja i praćenja kvalitete implementacije preventivne socijalnopedagoške intervencije u školskom okruženju. Specifični ciljevi ovog rada bili su utvrditi kvalitetu procesa implementacije promatrane intervencije s obzirom na različite aspekte implementacije te kreirati i opisati preporuke za unapređenje preventivne socijalnopedagoške intervencije sukladno prediktorima učinkovite implementacije. Za potrebe provedbe istraživanja, odnosno za praćenje procesa implementacije korištene su metode intervjua, opažanja te fokus grupa. Za provedbu preventivnog programa bili su zaduženi autori programa, stručnjaci koji djeluju u udruzi Amazonas, dok su u procesu implementacije sudjelovale učiteljica i stručna suradnica škole. Rezultati istraživanja upućuju da se kvaliteta procesa implementacije preventivnog programa „Ritam razreda“ razlikuje s obzirom na različite aspekte implementacije. Naime, utvrđeno je kako su jedinstvenost/diferencijacija programa, obuhvat i zainteresiranost korisnika aspekti implementacije koji su zadovoljeni, dok aspekte praćenje skupina uključenih u intervenciju te kontrolnih skupina i prilagodba programa u ovom istraživanju nije bilo moguće procijeniti. Aspekti dosljednost, doseg i kvaliteta su narušeni s obzirom na učinjene izmjene i odstupanja u strukturi i sadržaju pojedinih radionica. Sukladno prediktorima učinkovite implementacije, utvrđeno je da postoji prostor za poboljšanje preventivnog programa „Ritam razreda“. Slijedom rečenog, kreirane su sljedeće preporuke: učiniti program teorijski i znanstveno utemeljenim, ciljeve utemeljiti na procjeni potreba te voditi računa o usklađenosti ciljeva i aktivnosti, kvalitetnije planirati vrijeme aktivnosti i radionica, osigurati refleksiju nakon središnjih aktivnosti, evaluirati preventivni program, educirati provoditelje za provedbu aktivnosti iz preventivnog programa, osigurati kontinuitet provođenja preventivnog programa, raditi na sveobuhvatnosti preventivnog programa, osigurati poticajnu administrativnu podršku, kreirati priručnik za preventivni program „Ritam razreda“, uzeti u obzir ostale intervencije u sustavu te osigurati stalne konzultacije i vodstvo. Rezultati ovog istraživačkog rada ukazuju na važnost primjene prediktora za kvalitetnu implementaciju preventivnih programa te pružaju vrijedne informacije za unapređenje programa i njegovo buduće širenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb