Pregled bibliografske jedinice broj: 1185453
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 91-122 doi:10.32728/mo.16.2.2021.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1185453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja
(Conceptual definitions of statistical literacy, reasoning and thinking)
Autori
Kostelić, Katarina ; Salopek, Ivana
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 16
(2021), 2;
91-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
statistička pismenost ; statističko zaključivanje ; statističko mišljenje
(statistical literacy, statistical reasoning, statistical thinking)
Sažetak
Statistička pismenost jedna je od kritičnih vještina odraslih osoba potrebna za funkcioniranje u modernom društvu kao informiranih i aktivnih građana i zaposlenika, ali i često zanemarena vještina. Jedan od razloga može biti neujednačenost pri definiranju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja, pri čemu se tri pojma isprepliću. Svrha rada jest ukazati na važnost statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja te pojmovno ih odrediti. U radu je predstavljen sistematizirani pregled pristupa pojmovnom određivanju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Rezultat je predloženi okvir definicija uz prateće elemente znanja, dispozicije i razina obrazovnih ishoda. Specifična znanja, vještine i način razmišljanja uz primjenu u različitim područjima djelovanja argumenti su za priznavanje statističke pismenosti kao generičke kompetencije. Postavljanje definicija prvi je korak pri operacionalizaciji i implementaciji, uz implikacije vezane za poziciju u kurikulumu i provedbu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti