Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1185453

Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja


Kostelić, Katarina; Salopek, Ivana
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 91-122 doi:10.32728/mo.16.2.2021.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1185453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja
(Conceptual definitions of statistical literacy, reasoning and thinking)

Autori
Kostelić, Katarina ; Salopek, Ivana

Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 16 (2021), 2; 91-122

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
statistička pismenost ; statističko zaključivanje ; statističko mišljenje
(statistical literacy, statistical reasoning, statistical thinking)

Sažetak
Statistička pismenost jedna je od kritičnih vještina odraslih osoba potrebna za funkcioniranje u modernom društvu kao informiranih i aktivnih građana i zaposlenika, ali i često zanemarena vještina. Jedan od razloga može biti neujednačenost pri definiranju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja, pri čemu se tri pojma isprepliću. Svrha rada jest ukazati na važnost statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja te pojmovno ih odrediti. U radu je predstavljen sistematizirani pregled pristupa pojmovnom određivanju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Rezultat je predloženi okvir definicija uz prateće elemente znanja, dispozicije i razina obrazovnih ishoda. Specifična znanja, vještine i način razmišljanja uz primjenu u različitim područjima djelovanja argumenti su za priznavanje statističke pismenosti kao generičke kompetencije. Postavljanje definicija prvi je korak pri operacionalizaciji i implementaciji, uz implikacije vezane za poziciju u kurikulumu i provedbu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Katarina Kostelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kostelić, Katarina; Salopek, Ivana
Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 91-122 doi:10.32728/mo.16.2.2021.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kostelić, K. & Salopek, I. (2021) Pojmovno određenje statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2), 91-122 doi:10.32728/mo.16.2.2021.05.
@article{article, author = {Kosteli\'{c}, Katarina and Salopek, Ivana}, year = {2021}, pages = {91-122}, DOI = {10.32728/mo.16.2.2021.05}, keywords = {statisti\v{c}ka pismenost, statisti\v{c}ko zaklju\v{c}ivanje, statisti\v{c}ko mi\v{s}ljenje}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, doi = {10.32728/mo.16.2.2021.05}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1846-1484}, title = {Pojmovno odre\djenje statisti\v{c}ke pismenosti, zaklju\v{c}ivanja i mi\v{s}ljenja}, keyword = {statisti\v{c}ka pismenost, statisti\v{c}ko zaklju\v{c}ivanje, statisti\v{c}ko mi\v{s}ljenje} }
@article{article, author = {Kosteli\'{c}, Katarina and Salopek, Ivana}, year = {2021}, pages = {91-122}, DOI = {10.32728/mo.16.2.2021.05}, keywords = {statistical literacy, statistical reasoning, statistical thinking}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, doi = {10.32728/mo.16.2.2021.05}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1846-1484}, title = {Conceptual definitions of statistical literacy, reasoning and thinking}, keyword = {statistical literacy, statistical reasoning, statistical thinking} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font